12 הילדים ישלטו?

בקרוב: לב לבייב ו'אפריקה ישראל' - כבר לא

חצי שנה של מגעים מתקדמים בניסיון להיחלץ מהקשיים הכלכליים, עשויים לבוא בקרוב אל קיצם - עם מכירת חברת 'אפריקה ישראל', בבת עינו, ל-12 בני משפחת דיין (כלכלה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לב לבייב (צילום: משה שי, פלאש 90)

משפחת דיין, ש-12 בניה הם אילי נדל"ן, מקיימת בימים אלו מו"מ אינטנסיבי לרכישת השליטה בחברת 'אפריקה ישראל' מידי המיליונר החרדי לב לבייב. בשנים האחרונות היא כבר רכשה את המלונות הגדולים של החברה המיתולוגית דרכה מינף לבייב לפני כ-20 שנה את כל אחזקות הנדל"ן - מחלק מהם נפטר בשנים האחרונות בשל קשיים כלכליים.

לפי הדיווח ב'כלכליסט', המשא ומתן נמצא בשלבי ביניים ומתבסס על הצעה רשמית שהגישו האחים לפני החגים. עדיין קיימים פערים בנקודות שונות אך בחלקים אחרים כבר הושגה הסכמה בין הצדדים.

מהפרטים שפורסמו עולה, כי מדובר בהזרמה של 400-500 מיליון שקל לחברה לצד מחיקה של כ-700-800 מיליון שקל מהחוב. כזכור, ל'אפריקה' חוב של 2.75 מיליארד שקל לכמה סדרות של אגרות חוב.

כעת בעל השליטה לב לבייב עשוי לקבל הזדמנות להגיש הצעה משופרת בקשר לחוב המדובר, במידה שמשפחת דיין תסכם מול מחזיקי האג"ח את תנאי ההסדר. עדיין קיימת האפשרות כי לבייב יחליט לשמוט מידיו את השליטה בחברה ויסתפק בשלב זה ב'אפי פיתוח' - החברה שמחזיקה בפעילות של אפריקה ברוסיה.

אחזקותיה של המשפחה הנדל"ניסטית, דיין, הן בעיקר בגרמניה, בשווי מוערך של מאות מיליוני יורו. כמו כן, היא פעילה בתחום המלונאות במדינה. עד כה המשפחה הקפידה לשמור על פרופיל נמוך, וכאמור היא מורכבת מ־12 אחים שאחד מהם, מיקי, הוא הבולט שבהם.

כזכור, גורם נוסף שהגיש תחילה הצעה לרכישת 'אפריקה' הוא איש העסקים הדתי מוטי בן משה, בעל השליטה החדש בקבוצת אלון רבוע כחול. בהמשך, הוא נסוג מהצעתו לאחר שהנציגות סירבה לקבל את דרישתו להתניית הרכישה בהסכמה מוקדמת של לבייב ובבדיקות נאותות.

כבר קרוב לחצי שנה שנמשכים מגעים שונים מטעם 'אפריקה' כדי להגיע להסדר חוב. עד היום נדונה הצעה למחיקת מיליארד שקל מחובותיה תמורת הקצאת רוב מכריע של מניות החברה למחזיקים, ובהמשך הזרמת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים מלבייב או ממשקיע אחר, תמורת הקצאת מניות שיהוו את את גרעין השליטה בחברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר