"על פי חזונו של הרבי"

שפע ימים דיווחה על מציאת אבן חן נדירה

חברת שפע ימים, המסתמכת על דבריו של הרבי מליובאוויטש, דיווחה כי מצאה אבן חן חדשה ונדירה - "היבוניט" אם כי לא ברור מה ההיתכנות הכלכלית להפקתה באופן מסחרי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אבן היבוניט 4.8*3.1 mm המוערכת ב-850 דולר (thegemtrader)

חברת שפע ימים, שעוסקת בחיפושי אבני חן בנחל הקישון והסביבה בעקבות הוראתו של הרבי מליובאוויטש, דיווחה היום (ג') על מציאת אבן חן מסוג חדש אם כי עדיין לא ברור מה שוויה ומה ההערכות הכוללות על שווי האבנים וההיתכנות הכלכלית להפקתן.

האבן החדשה שהתגלתה היא אבן מסוג "היבוניט". החברה מדווחת כי "המינרל היבוניט (שאינו בתצורת אבן חן) נמצא עד כה בעולם בסלעים שעברו "התמרה" (שינוי מבני ומינרולוגי בסלע עקב תנאי לחץ וטמפרטורה קיצוניים) ובמטאוריטים שהגיעו לכדור הארץ. כמו כן הוא נמצא בעבר בישראל בתצורת חתרורים, (כינוי גיאולוגי למחשוף סלעים המורכב ממינרלים שונים) המורכבת מסלעים שעברו התמרה בדרגה נמוכה, באזור שבין ערד ליריחו, בשיפולי הרי יהודה המזרחיים".

בדיקה נוספת באתרים המספקים מידע על מינרלים שונים מגלה כי אכן מדובר במינרל נדיר - שנקרא על שמו של החוקר הצרפתי פול היבון, שגילה את המינרל לראשונה במדגסקר. לא ברור מה השימושים במינרל זה - שאחת מתכונותיו היא גם מידה נמוכה של רדיואקטיביות.

החברה גילתה את האבנים כחלק משיתוף פעולה עם פרופסור אוסטרלי בשם וויליאם גריפין. גריפין בחן את אחד המדגמים של החברה באזור, וגילה כי 2% מהממצאים שם היו אבני היבוניט.

גם נתון זה לא מצליח עדיין לפתור את החידה האם שפע ימים תצליח למצוא מרבץ אבני חן בעל כדאיות כלכלית לכרייה מסחרית. החברה דיווחה כי "נכון למועד הדיווח לא הוערך שווין הכלכלי של אבני ההיבוניט שנמצאו על ידי החברה או שאפשר כי ימצאו בכמויות מסחריות בשטחי ההיתרים בהן פועלת החברה. יודגש כי רק המשך פעילות אקספלורציה במקטע התיכון של נחל הקישון, בהתאם לתוכנית העבודה של החברה, תביא את החברה לשלב בו ניתן יהיה לבחון את הכדאיות הכלכלית לפתיחת מכרה מסחרי".

החזון של החברה מיוחס לרבי מליובאוויטש, בשנת 1988 הגיע מר אריה גוראל- ראש עיריית חיפה דאז לפגישה עם הרבי, בשיחה שעסקה ברובה בענייני חינוך בכלל ובארץ ישראל בפרט, אמר הרבי: "...בחיפה יש ים ואין להתרשם מדבר שהוא עמוק זהו מהעניינים של חיפה שיש לה ים, ושם יש עמק ובעמק נמצאים אבנים טובות ומרגליות והקב"ה עשה דבר פלא הוא הטמין אותם בעומק הארץ ועל כל פנים בעומק המענה (שדה חרוש)...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר