סגולה לאריכות ימים

רוצים להאריך את החיים? תשתמשו בפייסבוק

מחקר חדש של אוניברסיטת קליפורניה וכמובן בשיתוף פייסבוק מצא כי שימוש ברשתות חברתיות מעלה את הסיכויים לחיים ארוכים יותר, זאת בגבול הנכון ובצורה מאוזנת (טכנולוגיה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

אנשים שמשתמשים בפייסבוק חיים זמן רב יותר – כך קבע היום (ג') מחקר חדש באוניברסיטת קליפורניה, אשר ממצאיו פורסמו באתר "האינדיפנדנט" הבריטי. לא מדובר בהמצאה חדשה, כבר זמן רב ידוע שאנשים שמנהלים חיי חברה פעילים נוטים לחיות זמן רב יותר, ככל שאדם נשאר בקשר עם אחרים לאורך זמן רב יותר, כך גדלים סיכויים לחיות חיים ארוכים יותר אולם המחקר הנוכחי מצא כי הדבר נכון גם כשמדובר בעולם הווירטואלי.

"אינטראקציה מקוונת מסתמנת כדבר בריא, כשהפעילות במחשב מאזנת ומשלימה אינטראקציות חברתיות לא וירטואליות", אמר הסופר ויליאם הובס. "רק במקרים קיצוניים, כשאדם מבלה זמן רב באינטרנט וממעט ביצירת קשר עם אנשים אחרים, נראית תוצאה שלילית".

המחקר, שבחן לא פחות מ-12 מיליון משתמשי פייסבוק, בוצע כאמור בידי חוקרים באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, בשותפות עם ייל ופייסבוק. החוקרים בחנו את פעילות הגולשים במשך שישה חודשים, והשוו בין המשתמשים הללו לבין אנשים שחיו באותם תנאים אך מתו. הם מצאו כי בכל שנה נתונה, לאדם שמשתמש בפייסבוק ישנם כ-12 אחוזים פחות סיכויים למות מאשר מי שלא גולש ברשת.

לאחר מכן הם גם בדקו כיצד המשתתפים במחקר השתמשו בפייסבוק – למשל, כמה חברים יש לגולש מסוים, כמה עדכוני סטטוס הוא מפרסם וכמה הודעות הוא נוהג לשלוח. ואכן, נמצא כי אנשים בעלי חברויות מקוונות רבות יותר נטו לחיות זמן רב יותר. כמו כן עלה כי אנשים שיצרו פעילויות חברתיות רבות ומורכבות יותר – למשל פרסום תמונות – נטו לחיות לאורך זמן.

באופן דומה, משתמשי פייסבוק שאישרו בקשות חברות נטו לחיות זמן רב יותר – אבל מאידך, החוקרים לא ראו כל קשר בין מספר בקשות החברות שאדם שלח לבין סיכוייו למות. מכאן הסיקו החוקרים כי יצירת קשר עם חברים רבים יותר, לא בהכרח עוזרת לאדם להיות בריא יותר.

המחקר הגיוני אם חושבים על כך שפעמים רבות אנשים מבוגרים מתקשים לצאת מביתם ולקיים אינטרקציות חברתיות בשל הקושי שלהם להתנייד ובאמצעות הטכנולוגיה הם יכולים לפגוש אנשים ולשוחח איתם מבלי לצאת מהבית ולמנוע תחושת בדידות שמדעית הוכח שהיא מקצרת חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר