שיבושים קשים

נהגי 'אגד' מפגינים בירושלים, הנוסעים - סובלים

הנהגים מפגינים כחלק מהמאבק של חברת אגד לקבל תוספות בשווי מאות מיליוני שקלים מהמדינה. הסובלים הם כמובן ציבור הנוסעים שנאלצים להמתין בתחנות זמן רב (תחבורה ציבורית)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הנובעים סובלים, הנהגים מפגינים (צילומים: רשת 'קבוצת עיתונאים רוטרניק', באדיבות דוברות ההסתדרות)

כ-1,800 נהגי אגד מפגינים כעת מול משרד האוצר בירושלים וקוראים לפקידי המדינה לחתום על הסכם התשומות מול אגד. העובדים מפגינים בקריאות "צאו מהמרפסת, אגד קורסת", "נלחמים על הבית", "תנו להתפרנס בכבוד", ולדבריהם, מוחים על האיום מפני הלנת משכורות של כ-6,000 עובדי החברה בחודש הבא.

בפועל הצגת הדברים הפשטנית של אגד חוטאת לאמת ומסתירה מאחוריה את רצונם של חברי הקאופרטיב לקבל מהמדינה ללא סיבה מוצדקת מאות מיליוני שקלים כסכומי פרישה זאת למרות שבעבר כבר ניתנו להם סכומי עתק כפיצוי על כך שהמדינה פתחה את השוק לתחרות ועל אף שלאגד לא הייתה כל התחייבות שהיא תהיה מונופול.

הפגנת הנהגים (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
הפגנת הנהגים (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

דובר אגד, רון רטנר מסר אתמול: "לאור הודעת ההסתדרות על הפגנה גדולה של נהגי ועובדי אגד, המתוכננת מחר בירושלים, יתכנו מחר בבוקר שיבושים קשים בפעילות קווי השירות של אגד בכל רחבי הארץ. הציבור יוכל להתעדכן בפעילות הקווים במוקד המידע 2800*, באתר האינטרנט ובעמודי הפייסבוק של אגד. אנו שבים וקוראים למשרדי האוצר והתחבורה לפעול כדי להגיע להסכם ולמנוע את השביתה המתוכננת".

ואכן הבוקר במקומות רבים בבירה סובלים ממחסור באוטובוסים ואלו שמגיעים לתחנות מתמלאים עד מהרה בצורה לא סבירה. כך לדוגמא נוסעים רבים שחיכו זמן ממושך במסוף אגד בכניסה לשכונת הר נוף בירושלים נאלצו לרדת מהאוטובוס שהגיע והתמלא מיד לאחר תחנה אחת בלבד, כיוון שלטענת הנהג שרוקן את האוטובוס, האוטובוס לא תקין ולא ניתן להמשיך בנסיעה.

הסבל של הנוסעים (צילום: רשת 'קבוצת עיתונאים רוטרניק')
הסבל של הנוסעים (צילום: רשת 'קבוצת עיתונאים רוטרניק')

גם בשכונות נוספות בעיר מתלוננים נוסעי התחבורה הציבורית על עומסים בלתי סבירים, "המצב הזה רק מוכיח שאסור לתת את ההגה רק בידיים של אגד ושזה שהוא היה בידיים שלהם כל כך הרבה זמן זה רק לרעתנו הנוסעים", אומר אחד מהם ל"כיכר השבת".

הנהגים מאיימים לשבות אם לא יתקבלו דרישות אגד לסכומי עתק נוספים מהמדינה שיצאו כמובן מכיסיהם של האזרחים והחשש הוא ששוב המדינה תכופף את ראשה ותקנה שקט תעשייתי מהקאופרטיב שלא יודע שבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר