הפרובוקציה בכותל

הרב רבינוביץ על הרפורמים: "לעצור את המגפה"

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל, מקונן על חילול הקודש ותוקף את הפרובוקציה של הרפורמים בכותל ואומר כי "עיני העם היהודי כולו נשואות אלינו היום לעצור את המגפה" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חילול הקודש בכותל, הבוקר (צילומים: הדס פרוש - פלאש 90)

מהומה ועימותים פרצו הבוקר (רביעי) בכותל המערבי לאחר שקבוצה קטנה של רפורמים וקונסרבטיבים ונשות הכותל ערכו צעדה מעורבת - גברים ונשים זה לצד זה - משער האשפות אל הכותל, כשבידיהם ספרי תורה.

בתגובה לפרובוקציה, אומר רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ כי "נשות הכותל פגעו היום באלפי מתפללים ומתפללות, כשקיימו תפילה מעורבת הפגנתית בתוך עזרת הנשים, וביזו ספרי תורה כשהעבירו אותם מיד ליד כאחרון החפצים".

לדברי הרב: "מתוך חרדה עמוקה מפגיעה בספרי התורה הרבים שהובאו במסגרת ההפגנה, הנחיתי את סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי שלא להתעמת עם המפגינות, על אף שהפירו באופן ברוטלי לא רק את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אלא כל הנחיה וכל מנהג של הכותל המערבי מאז ומעולם".

המהומה בכותל (צילום וידאו: דני שבתאי 0303)

"הלב נקרע למראה ספרי תורה, הקדושים מכל קדושה, נישאים כשלטי הפגנה. מעולם לא היה כדבר הזה. אוי מה היה לנו", מקונן הרב רבינוביץ. "עשרות גברים זרים בעזרת הנשים, צעקות מפגינים וצלמי תקשורת - אלה מחזות שקורעים כל לב יהודי. האם זהו הכותל שלנו? המקום ממנה לא זזה שכינה?".

רב הכותל מוסיף כי "יבורכו רוב מתפללי הכותל, שנענו לפנייתי שלא נגררו לפרובוקציה, ולא העניקו לנשות הכותל הקיצוניות את התמונות המזעזעות של יהודים מתכתשים אלה עם אלה למרגלות שרידי בית המקדש; אבל, לדאבוני, הצליחו נשות הכותל לצרף אליהן להפגנה הפעם גם מנהיגים מן התנועות היהודיות הליברליות בארה"ב.

"אחיי היהודים, הכותל המערבי והעם היהודי זועקים היום 'די!' האם אינכם רואים כיצד נשות הכותל גוררות את כולנו בדרך ללא מוצא. דרך של קנאות, של אלימות, של הפגנות, של מלחמת אחים עד לסוף המר?! עד מתי?! הכותל המערבי הוא מקום קדוש. מקום של תפילה. מקום של אחדות. מיליוני מבקרים ומתפללים בכותל המערבי מעידים בכל יום כי זהו רצונו של רובו המוחלט של העם היהודי. עיני העם היהודי כולו נשואות אלינו היום לעצור את המגפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר