היה שווה

הפרשן כינה את הח"כית "בהמה" והערוץ חוייב בפיצוי כספי

שמעון שיפר, הפרשן המדיני החבר בקביעות בפאנל תכנית אקטואליה בערוץ 10, לא התאפק כשדבריה של ח"כ ענת ברקו מהליכוד עלו על השולחן - וכינה אותה 'בהמה'. הערוץ ישלם (מדיה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ח"כ ברקו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

קנס בסך עשרות אלפי שקלים הוטל על ערוץ 10 בידי הרשות השנייה, בשל התבטאות העיתונאי שמעון שיפר בתוכנית "המטה המרכזי" המשודרת בערוץ. שיפר שישב בפאנל התוכנית, כינה את חברת הכנסת ענת ברקו (ליכוד) בתואר "בהמה".

בתוכנית ששודרה ב–6 בפברואר, לאחר שהיא קבעה כי לא קיים עם פלסטיני בשל העדר האות פ' בשפה הערבית, כינה אותה כך הפרשן המדיני בתגובתו לדבריה. הרשות השניה המפקחת על מירב שידורי הרדיו והטלוויזיה בארץ, הרגולטור, סירבה למסור פרטים על גובה הקנס המדוייק, אך גורמים בלשכתה של הח"כית מסרו, כי מדובר בסכום של 30-50 אלף שקל.

כזכור, התבטאותו של שיפר הובילה לגל תלונות נגד התוכנית. נציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב, מסר בתגובה רשמית: "הערוץ נקנס בעקבות התבטאות זו, אבל מבירור שערכנו עולה כי נציגי הערוץ ערערו על ההחלטה ודיון בנושא יתקיים ביום ראשון הקרוב, אז יוכרע האם לבטל את הקנס או להטיל אותו על הערוץ".

בכמה הזדמנויות הודתה ענת ברקו כי נעלבה קשות משיפר, שעוד לא מצא לנכון להתנצל בפניה. "הפגיעה היתה מעבר למילה שהוא אמר. אני לא מגיעה לתוכנית הזאת עד שהם לא יתנצלו בפני בשידור. הזמינו אותי מאז, אבל אם הם לא יתנצלו לא אלך. יושבות שם כמה נשים וצוחקות ברקע. איפה כל הפמיניזם? מישהי קמה להגן עלי? אם זו הייתה חברת כנסת מהשמאל, כולם היו קופצים", אמרה בעבר חברת הכנסת בראיון ל'מעריב'.

יצויין, כי השבוע היא התראיינה לתוכנית הבוקר של ערוץ 10, והמגיש אור הלר, מי שהנחה בעת התקרית את "המטה המרכזי", התנצל ואמר לה: "לא עצרתי את ההתבטאות בזמן".

מערוץ 10 נמסר כי "לא נגיב על עניינים שבינינו לבין הרגולטור", שמעון שיפר טרם הגיב, אך מלשכתה של ענת ברקו נמסר: "חברת הכנסת ברקו התראיינה בעבר פעמים רבות לצדו של אור הלר והיא מעריכה אותו באופן אישי. ברקו משבחת אותו על כך שהסכים להתנצל בשידור, במסגרת תוכנית אחרת, ומשעשה זאת מולו העניין סגור. עם זאת, כל עוד לא יתנצלו במסגרת 'המטה המרכזי', היא לא תסכים להתראיין בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר