הקמת בית מאור ישראל

המקובל: "הנשמה של מרן פוסק הדור נמצאת בהקבלן 45"

המקובל הגאון רבי בניהו שמואלי, מדבר על גדלותו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל והקמיע שכתב על כריכת אחד מספריו. "יחידי סגולה שקיבלו את הקמיע ממרן - ראו ישועות" (חרדים)

הגר"ב שמואלי ומרן פוסק הדור (צילום: מאיר אלפסי)

בית מאור ישראל: המקובל הגאון רבי בניהו שמואלי מתייחס בשיחה מיוחדת להחלטה לייסד את בית 'מאור ישראל' במעונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, הקמיע הנדיר שנמצא על כריכת אחד מספריו וההגדרה של רבי עזרא עטיה זצ"ל לפוסק הדור, לפני שהפך לכזה: "ראש ממשלת התורה".

"שמחנו לשמוע על הדבר הגדול להקים ישיבה בביתו של מורינו ורבינו" אומר הגר"ב שמואלי, "יישבו שם וילמדו תורה, בית רוחני לקדוש ברוך הוא... שם יעסקו בתורה יומם ולילה בשמחה גדולה, אהבה גדולה ובחשק גדול. כידוע לכל, חכם עזרא עטיה היה מכנה את מורינו ורבינו "ראש ממשלת התורה", וכך היה - מהותו הייתה התורה. יום ולילה תורה".

"מצעירותו", ממשיך המקובל, "היה יושב ושוקד באוהלה של תורה. מה שמעמיד את העולם זה התורה, הנשמה של העולם זה התורה - כמו שיש לגוף נשמה ובלעדיה הוא לא יכול לעמוד, כך העולם לא יכול לעמוד בלי תורה. וזה מה שמורינו היה משריש בנו, שהעיקר בעולם זה תורה. לכן יש שמחה שבביתו של מורינו ורבינו - ששם קול התורה לא פסק - יקימו ישיבה בביתו. איזה זכות גדולה זו... לעשות את הדבר הגדול הזה. בחכמה גדולה עשו את זה".

"זכות גדולה לכל אחד שיתרום לדבר הגדול הזה, שיחזיק אברך" אומר הרב שמואלי, "שיחזיקו את התורה בבית של הרב. 'ברוך אשר יקים את כל דברי התורה הזאת' - זו הכרת הטוב למורנו ורבינו, שדאג לחנך את עם ישראל. בלעדיו מה אנחנו שווים? כולנו צריכים הכרת הטוב ולתמוך במקום הזה, מי שיתמוך הוא עושה נחת רוח למורינו ורבינו. הנשמה שלו נמצאת שם".

"עשו דבר גדול" ממשיך הרב שמואלי ומתייחס בשלב זה לקמיע הנדיר שכתב מרן, "כל מי שיתמוך - השם ייתן לו כפל כפליים. ראיתי דבר פלא, הביאו שהרב כתב בספרו על הכריכה קמיע לכל דבר, והוא כתב שם שמות שיוצאים מראשי תיבות של פסוקים. שמעתי שהוא נתן את זה לכמה יחידה סגולה ונושעו... וזה בכתב ידו של מורינו ורבינו, כל מי שיראה - יראה שזה כתוב בכתב ידו. זו זכות גדולה, וכשאדם תורם ועוזר לתורה זו הזכות הכי גדולה. כשאדם מקבל מזכרת ממורינו ורבינו, בזכות זה שהוא תרם למורנו ורבינו, בוודאי שהקמיע הזה גם יהיה לעזר ואחיסמך. האדם יזכה לישועה גדולה. צריך שהקמיע הזה יהיה בכל בית ובית. זה קמיע לכל דבר".

הרב שמואלי ממשיך ואומר כי "מלבד הספרים של מורנו ורבינו, שהם הקמיע הכי גדול בעולם, יש הרבה אנשים שרוצים קמיע והולכים למתחזים שכותבים להם קמיעות. זה קמיע מצויין שאין כמותו, מורינו ורבינו שאין לו עסק בקמיעות כתב אותו, למה שאנחנו לא נזכה שדבר כזה יהיה אצלנו בבית? נהיה אחד מהשותפים של הדבר".

הרב שמואלי מסיים ומברך את הפועלים למען הקמת בית המדרש: "בעזרת השם, מי שתמוך ויעזור וירים קרנה של תורה, בעזרת האל וישועתו נלך לציונו (של מרן) לקראת הערב - זה כמו הציון של רשב"י אפשר ללכת לשם אפילו בשבת - ונעשה שם תפילה לכל אותם אלו שמחזיקים את התורה בבית. כל אשר יפנו ישכילו ויצליחו, ימלא השם משאלות ליבם לטובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר