היסטוריה בעיתונות

ניצחון ראשון להילרי קלינטון - תמונת אישה בשער העיתון החרדי "משפחה"

בלי קשר לתוצאות הבחירות לנשיאות, יהיו אשר יהיו, קלינטון יכולה לרשום לעצמה ניצחון של ממש בכל הקשור לנשים בעיתונות החרדית: בצעד תקדימי, בחר העיתון "משפחה" להציג תמונה גדולה ובולטת של קלינטון על שער הגרסה האנגלית שלו (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שער משפחה. היסטוריה בעיתונות החרדית (סריקה)

היסטוריה בעיתונות החרדית המודפסת: לפני מספר חודשים, ערכו בסוכנות הידיעות AP כתבה מסקרנת העוסקת בשאלה כיצד יתייחסו כלי התקשורת החרדיים בארץ ובתפוצות להילרי קלינטון, אם תזכה במירוץ לנשיאות, וכיצד יתמודדו עם העובדה שבעיתונות החרדית המסורתית לא מופיעות תמונות נשים.

כעת, ערב הבחירות לנשיאות, נראה שינוי ראשון בעיתונות החרדית, ואפילו היסטורי. מגזין "משפחה" בשפה האנגלית מקדיש את עמוד השער שלו להתמודדות ראש בראש בין מועמד המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ לבין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, כשדמויות השניים מעטרות את השער.

אז נכון, אמנם מדובר בתמונת פרופיל מהצד ובסוג של עיבוד אומנותי, אולם עדיין מדובר בתקדים של ממש, כשלראשונה עיתון חרדי הפונה לכלל האוכלוסיה היהודית-דתית בארה"ב שם באופן בולט תמונה גדולה ובולטת של אשה בשער העיתון.

גורם בתקשורת החרדית אומרים בחיוך כי "ייתכן וזו גם הפעם האחרונה שדבר כזה יקרה", כשהם רומזים לאפשרות שטראמפ ייבחר לנשיא. גורמים אחרים מציינים כי באמת מדובר בתקדים. השאלה כעת היא כיצד ינהגו שאר העיתונים החרדים לאחר הבחירות, באם אכן קלינטון תיבחר לכהן כנשיאה הראשונה.

(שער משפחה)

"במגזין מבינים שאי אפשר להתעלם ומחפשים פתרון מניח את הדעת - גם לשמור על כללי ההלכה וגם לסקר את התמונה המלאה" אומר עיתונאי חרדי מוכר.

יצויין כי ממסמכים שחשף אתר ויקיליקס עלה כי התופעה לפיה עיתונים חרדיים מצנזרים את תמונתה, הפריעה להילרי קלינטון, והיא אף התבטאה בנושא. רבנים שונים התבטאו אף כי באם קלינטון תיבחר - הרי שעדיף למנוע חילול השם ולאפשר מפני כבוד המלכות את פרסום תמונתה.

תגובת מערכת "משפחה" בארה"ב: "עיתון 'משפחה' באנגלית כפוף לוועדה רוחנית המורכבת מדמויות חשובות בעולם התורה של ארצות הברית. "בהתייעצות של הוועדה הרוחנית עם רבני הקהילות בארה"ב, הוחלט, בהתחשב במכלול שיקולים של אחריות כלל-ציבורית, לפרסם את התמונה באופן בו היא פורסמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר