"שירות משותף"

בנים ובנות: הפקודה שתפגע ביהדות בצה"ל

פקודה חדשה שהתקבלה בצה"ל בנוגע לשירות של בנים ובנות יחד חושפת את הרוח ששוררת בצבא בכל הנוגע לנושאי דת וחוסר ההתחשבות בדתיים המשרתים בו (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה בלבד (צילום: איציק גרובייס)
לאחרונה התקבלה בצה"ל פקודה חדשה ביחס לשירות נשים וגברים. במסמך תחת הכותרת "פקודת השירות המשותף", אודותיו
דווח בעבר ב"כיכר השבת"
, מוצגים השינויים המשמעותיים בפקודת צה"ל החדשה ה"שירות המשותף" ביחס לפקודה הישנה -"השילוב הראוי" בצה"ל.


במסמך מצוינת למשל העובדה שרוח הפקודה החדשה קוראת למפקדים ליצור כמה שיותר מסגרות מעורבות ולהימנע מהפרדה, בנוסף בוטל הסעיף הקובע כי שילוב נשים מותנה בחוסר פגיעה בתפקוד מבצעי.

בפקודה זו יש השלכות על ערכי צה"ל. כל אלו בנוסף לשינויים הפוגעים בצורה משמעותית בזכויות החיילים הדתיים וביכולתם לשרת בצה"ל ולשמור על ערכי ההלכה וערכי הצניעות. כגון, שיבוץ חיילים במסגרות עם חיילות, הכרחה לשמוע שירת נשים והשתתפות בסיורים מבלי לתת פטורי דת ובמקרים חריגים אף שינה משותפת של חיילים וחיילות באותם החדרים.

באדיבות מכון הליב"ה
אף שלפי גורמים בצה"ל, התייחסות הפקודה החדשה לכאורה לא תשפיע על קצינים חרדים ואלו יוחרגו ממנה - החשש כעת הוא כי מדובר ברוח המנשבת בצה"ל ובהחלט יתכן שצעדים כאלו יופנו ביום מן הימים גם כלפי מסגרות החרדים בצה"ל.

במרכז ליב"ה שניתח את הפקודה החדשה אומרים: "רק לאחרונה קיבל הרמטכ"ל החלטה ראויה ואחראית ביחס להוצאה מהצבא של ארגוני חוץ שהכניסו רוחות זרות של רב תרבותיות לצה"ל. תמוהה העובדה שלמרות העלייה במספר ההטרדות בחרו לנכון בצה"ל לחדש פקודות שישלבו לכתחילה חיילים וחיילות בשירות משותף בטענות של ערכים כאלו ואחרים שמקבלים עדיפות מול מטרתו הראשית של הצבא. מטרתו של צהל היא לנצח .טוב יעשה הצבא אם יתעסק בחיזוק רוח הלחימה של הצבא ויסיר ידו מקידום אג'נדות כאלו ואחרות הפוגעות בלחימה וגורמות לעיסוק מיותר בערכים שלא מסייעים לניצחון בשדה הקרב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר