פתרון לאמיצים

עיריית ירושלים בפתרון מקורי: גלגל חנייה

גלגל חנייה ענק שהוצב ליד שוק מחנה יהודה יאפשר לעשרה רכבים לחנות לגובה. מדובר בפיילוט של העירייה ובמידה וימצאו מספיק נהגים אמיצים הוא יורחב למקומות נוספים (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הגלגל החדש (צילום: דניאל אליאור, ynet)

חונים לגובה: עיריית ירושלים תפעיל החל מהשבוע הבא פיילוט באזור שוק מחנה יהודה שבמסגרתו יוצב גלגל מיוחד שיספק מקומות חנייה נוספים. בכך מקווה העירייה להקל על מצוקת החנייה באזור, כך דווח ב-ynet.

סגירת חלק גדול מהכבישים באזור בגלל הרכבת הקלה והפיכתם לחד סטריים או מדרחוב, הפכו את החנייה באזור שוק מחנה יהודה לקשה ומרגיזה.

הפתרון החדש הוא ייחודי ומקורי, מדובר בגלגל מכוניות ענק שהוצב בחניון ברחוב מסילת ישרים הצמוד לשוק. המתקן תופס שני מקומות חניה ומאפשר חנייה בצורת קרוסלה של 12 מקומות, כלומר, תוספת של עשרה מקומות בחנייה לגובה.

אם המתקן החדש יזכה להצלחה ואנשים יעזו להחנות את מכוניתם עליו, יוצבו גלגלים נוספים בחניונים בעיר, וכך יכולים להתווסף עשרות מקומות חנייה בעלות נמוכה יחסית וללא צורך בשטח גדול עבור חנייה.

גלגל החניה יפעל באופן אוטומטי: המקום הריק תמיד יהיה בפתח הגלגל, והנהג פשוט צריך להחנות את הרכב, והגלגל יסתובב למקום הריק הבא. כאשר הוא ירצה לסיים את החניה, הגלגל יסתובב עד המכונית המתאימה. סיבוב מלא של הגלגל ייקח 90 שניות בלבד.

העירייה עדיין לא הבהירה מבחינה בטיחותית כיצד ניתן יהיה למנוע שאנשים יישארו בתוך הרכב שיעלה לאוויר ולא ברור האם במקרים כאלו תהיה אפשרות להזעיק עזרה מתוך הרכב.

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ אמר כי "אני גאה שבשנה האחרונה קידמנו שורה של צעדים משמעותיים להקלת המצוקה: פתיחה בחינם של חניון ספרא אחר הצהריים, פתיחה כוללת חינמית של חניון המעלות, הרחבת שעות פעילות חניון כיכר החתולות, הסדרי חנייה מוזלים בחניוני השוק. עתה הצלחנו להוציא לפועל מתקן חנייה לגובה ראשון, שאנחנו מקווים שבאמצעותו נוכל לאפשר חנייה לעוד מאות רבות של כלי רכב".

"הפתרון האסטרטגי למרכז העיר הוא שלושה קווי רכבת קלה, אבל בטווח הביניים, בשנים הקרובות, נמשיך לפעול כדי להרחיב את פתרונות החנייה ולאפשר למבקרים רבים להגיע למרכז העיר, לבלות בו ולקנות בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר