זיהום באגם הלאומי

תופעה: פרות יורדות לכנרת ומזהמות את המים

חשש: אחד ממקורות מי השתייה החשובים במדינה הולך ומזדהם - בעקבות עדר פרות שהחל לאחרונה לרדת לאחד מחופי הכנרת ולהשתכשך במימיו. "לאן נעלם הפיקוח?" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Liron Almog/FLASH90)

עדר פרות יורד לו מדי בוקר בחודש האחרון אל חופי עמק בצפון הכנרת ומבלה בהם את רוב שעות היום. הדבר הפך כבר למחזה קבוע. אף שהמחזה נראה ממבט ראשון פסטורלי למדי, תושבי הסביבה הנמצאים באזור כל העת מתלוננים כי במהלך שהותן של הפרות במקום, הן נכנסות לכנרת ומטנפות אותו.

לפי "חוק המים", שעל אכיפתו באזור ממונה כיום רשות המים, חל איסור על זיהום מקורות מים. עד לפני כשנה מנהלת הכנרת, האחראית הקודמת, היתה שולחת את פקחיה לסייר בקביעות סביב החופים ולטפל מיידית בתופעות של זיהום מים - כולל כניסת בעלי חיים לכנרת, אך המנהלת פורקה מאז ובמקומה רשות המים אמורה לטפל בזה.

"איפה יחידת הפיקוח של רשות המים באזור הכנרת? זה אחד ממקורות מי השתייה החשובים במדינה", טוען תושב, אחד מהסובלים הישירים מהתופעה. "בשביל מה יש לרשות המים יחידת פיקוח, הרי על זה היא אמונה - על שמירת איכות המים".

תושב אחר מהאזור אומר: "מילא אם היה מדובר במקום נידח מבחינת הרשות שאף אחד לא מגיע אליו או רואה אותו, אבל כאן מדובר באגם הלאומי שלנו, אחד ממקורות המים הכי חשובים במדינה. לא מדובר באירוע קצר וחד פעמי שמקשה לתפוס ולהעניש את בעל העדר שעובר על החוק. זה אירוע שנמשך לפחות חודש, מידי יום וכל היום", הוא מנמק.

תגובת רשות המים ל'וואלה' שהביא את הידיעה: "נושא הבקר נמצא באחריות רשות המרעה במשרד החקלאות. פלישת בקר מאזורים המורשים למרעה בקר הינם באחריות המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה. לרשות המים אין סמכות לפינוי הבקר. פנינו בנושא הן למשטרה הירוקה והן לרשות המרעה בדרישה לסלק את העדר הפולש ולהחזירו לאזור המורשה למרעה. במידה ופנייתנו זו לא תיענה במהירות והבקר לא יפונה, יופעלו אמצעי אכיפה כנגד בעלי הבקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר