ראיון מיוחד • צפו

מנחם טוקר בראיון ל"כיכר השבת": "היועצים של אריה דרעי טועים, זה טירוף"

שדרן הרדיו הפופולרי ואיש התקשורת חוגג 20 שנות רדיו ו-200 תכניות טלוויזיה בערוץ 2 וחושף בראיון וידאו מיוחד את כל הסודות והלחצים הפוליטיים שסביב תחנות הרדיו (ברנז'ה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
חוגג הישג מקצועי היסטורי (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

שדרן הרדיו ואיש התקשורת החרדי, מנחם טוקר, בראיון מיוחד לציון ההישג היסטורי אותו הוא חוגג בימים אלו בהם הוא מתחיל שנה חמישית ברציפות בערוץ 2 עם תכנית האירוח המצליחה שלו "טוקר" שחוגגת כבר לא פחות מ-200 תכניות ובין היתר סוגר עשרים שנה ברדיו.

בראיון ראשון מסוגו לאתר אינטרנט חרדי מארח טוקר את "כיכר השבת" באולפן הרדיו הפרטי שלו וחושף לראשונה את דעותיו הפוליטיות ומביע את דעתו על הסכסוך המתוקשר בין שני תחנות הרדיו החרדיות. הוא גם מדבר על המאבק שלו עם מוטקה בלוי וחושף בפעם הראשונה את הסיבה מדוע פוטר מרדיו קול חי בסיבוב הראשון שלו בתחנה.

200 תכניות ועונה חמישית כבר בפתח איך התחושה?

מתחילים עונה חמישת ברצף כל שבוע שעה שלמה עם אורחים מוזיקה ואמנים ברשת זה חלום מקצועי מדהים שמתגשם פעם במיליון שנה

בדיוק אמרתי השבוע בהופעה שהנחתי יש הרבה מאד אנשים שזכו לעבוד בעבודה שהם אוהבים וטוב להם, אך אין הרבה אנשים שעובדים בחלום שלהם. זכיתי ואני פשוט עובד בחלום.

אז החלום זה רדיו או טלוויזיה?

רדיו רדיו רדיו. טלוויזה זה כיף זה חשוב זה קירוב לבבות אני לא מאמין שאני בטלוויזיה ואני גם אחרי ארבע שנים עדיין לא מאמין

זה הישג מקצועי אדיר. אין דתי או חרדי שהגיע לתכנית אירוח כל שבוע, שעה שלמה. אני זוכה לאימון מההנהלה ברשת ומהצוות וזה חלום מקצועי שאין כמוהו, אבל האהבה שלי זה רדיו.

נושא ההופעות המוזיקליות בציבור החרדי והמאבק סביבן איך אתה רואה את הדברים?

סוכות האחרון הוכיח בענק שהקונספט של ההחרמות והאנטי והעסקונה עם האיומים אם תהיה הופעה ותתבטל הכל קרס. עשרות אלפי אנשים הגיעו להופעות. קח לדוגמא את ההופעה של שוואקי בבריכת הסולטן עם גדולי הדור שישבו שם והוא שר להם וההופעה של מרדכי בן דוד עם ר' יגאל רוזן בפתח תקווה.

מוטקה בלוי לא הפסיד, הוא הובס. הוא איש מדהים איש חסד גדול עם יכולות והוא שליח של גדולי ישראל אבל לפעמים הוא לקח את זה עם אמנים לקטע אישי ולכן נכשל.

זה התחיל משליחות טובה אבל הוא התאהב בכוח שיש בידיו להחליט מי כן ומי לא ולפעמים הוא לקח את זה למקומות לא נכונים.

קח לדוגמא את מרדכי בן דוד, יהודי בן 60 פלוס, שכל המחלקות האונקולוגיות בארץ ובעולם מכירות אותו, כל בית זקנים יושב עם זקן ופאות בתי סזוהרא בתי חולים והרב בלוי ואחרים קראו לו "שייגעץ" אסרו עליו להופיע בשום מקום "צא טמא" החרימו אותו מה הוא כבר שר "תפילה לעני", "מכניסי רחמים" ועוד כמה שירים?

טוקר וחבר

האם קיום הופעות לגברים בלבד זה לא ניצחון של בלוי?

יש הפסד גדול. היו הרבה הופעות מעורבות השנה ולא היו דברים כאלה בעבר וזה הפסד שלהם. אין ספק שהיה צריך לתפוס את העניינים והוא תפס את זה יפה, אך הוא פספס כשהוא לא נתן אלטרנטיבה אחרת.

תכנית הדגל שלך במוצ"ש הוזזה שעה בקיץ, מה קרה שם מאחורי הקלעים?

בניגוד לשמועות לא היו מאבקים. יש לי חוזה בקול חי של שלוש שעות במוצאי שבת. ביקשו ממני להזיז שעה קדימה בשביל השיעור של הרשל"צ. בהתחלה חשבתי שזה יכול לפגוע לי בקריירה והתנגדתי. הרבה אנשים ניצלו את העובדה שהייתה התלבטות ורצו להעביר את השיעור למקומות אחרים.

אבל בשורה האחרונה קול חי זה הבית שלי כבר הרבה מאד שנים, כל זמן שטוב להם טוב לי.

האם לא הופעל עליך לחץ לוותר?

ביקשו ממני אנשים מצדו של הרב שאסכים לוותר וויתרתי לכבודה של תורה וזה רק בגלל שזכיתי להיות בביתו של מרן הרב עובדיה בשנה האחרונה לחייו קל את המטה הזה אשר בידך ואעשה דברים טובים

אני לא איש פוליטי, אנשים אוהבים להגיד דברים אין לי שום קשר לפוליטיקאים, לא מזמן עשיתי ברית ולא הזמנתי שום פוליטיקאי. אני מתעסק בשואו מוזיקה שמחה ומצב רוח.

זכיתי בשנה האחרונה לחייו של מרן להגיע לביתו ולהתברך ממנו באופן אישי והוא אמר לי "קח בידך מטה" - המיקרופון ותעשה איתו דברים טובים ואני שמח שיכולתי כבר לעזור לבנו ולהזיז את התכנית.

200 תכניות זה הזדמנות לנקודות דרך, מה התכנית המרגשת ביותר שאתה זוכר?

אורי אורבך זכרונו לברכה. הוא הודיע בתכנית שהוא באמת חולה וזה באמת מאד ריגש אותי. הוא היה אורח מרכזי ומאד אהבתי אותו.

ראיון שלא תשכח?

אריה דרעי. אני מאד אוהב את אריה דרעי. עוד כשהיה את שאגת אריה (ה"ישיבה" שהוקמה ליד כלא מעשיהו כאשר דרעי נכנס לכלא כשמידי יום הפך המתחם לפסטיבל הופעות. נ.ל) התקשרו אליי שאביא את מרדכי בן דוד שהיה אז בשיאו והבאתי אותו לשם

הראיון עם דרעי היה ביום של ההלוויה של בנו של אחד ממועצת חכמי התורה ודרעי הגיע להצטלם במיוחד מירושלים לתל אביב ומאד הערכתי את זה.

האהבה לדרעי חושפת שאתה מצביע ש"ס?

"הצבעתי דווקא ג' כי אחי ירח עובד עם גפני, אבל החזקתי את הפתקים של שלושת המפלגות החרדיות ג' ש"ס ואלי ישי בשביל האחדות" הוא עונה בחיוך.

חוגג 200 תכניות ברשת

מה דעתך על המאבקים הפוליטיים בין קול חי לקול ברמה?

קול חי זה המשפחה שלי למרות שזרקו אותי לפני כמה שנים וגם הספיקו להחזיר אותי. לא יוצא לי להאזין לקול ברמה אבל הם רדיו מצוין. המאבק הזה זה טירוף מוחלט. לשמחתי אני לא ממקבלי ההחלטות ברדיו, שני הצדדים מפסידים מזה, גם קול ברמה וגם דרעי. לא הצלחתי להבין מה קורה שם.

אם תוזמן לראיון בקול ברמה תלך?

בטח.

המלצה שלך לדרעי בנושא?

אני לא מתעסק בפוליטיקה ויש לדרעי את היועצים שלו שלהם הוא מקשיב. אבל אם אני צריך להמליץ לאריה דרעי, הוא חד משמעית חייב את קול ברמה.

חייב את קול ברמה

טוקר מתייחס גם לשדרני הרדיו המובילים בציבור החרדי ומפרגן לקולגות, אריאל ברמן, קובי סלע, אבי מימרן חבריו מרדיו קול חי וגם... עמי מימון, "אמנם לא האזנתי לו מעולם כי אנחנו בשעות מקבילות, אבל אני יודע שהוא שדרן מצוין שעושה המון שמחה לאנשים".

ולשאלה האחרונה: אתה דידי הררי החרדי? טוקר יורה בחיוך "הוא מנחם טוקר החילוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר