בשורה לאימהות

ועדת השרים אישרה: "שעת הנקה" - לא רק במשרה מלאה

ועדת שרים לענני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר שתקבע כי תינתן "שעת הנקה" גם לעובדת 8 שעות ביום ולא רק לעובדת במשרה מלאה (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בשורה לאימהות עובדות: ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק של חבר הכנסת יעקב אשר (דגל התורה) להרחבת שעת הורות - לא רק למי שעובדת במשרה מלאה.

לפי הצעת החוק, אם החוזרת מחופשת הלידה ועובדת משרה מלאה או עובדת מעל שמונה שעות עבודה ביום תהיה זכאית לשעת הורות ביום - גם אם היא איננה עובדת משרה מלאה.

על פי המצב היום, אם העובדת במשרה מלאה זכאית לשעת הורות לכל יום עבודה בארבעת החודשים הראשונים לאחר ששבה לעבודתה. שעת ההורות הינה יומית ומאפשרת לעובדת לקחת שעה הפסקה במהלך יום העבודה או לצאת שעה לפני סיום עבודתה כדי לטפל בילד ולקבל על כך שכר.

אולם אימהות רבות לא היו זכאיות עד היום לשעת ההורות שכן הזכאות בחוק הינה רק לעובדת העובדת משרה מלאה, כשהגדרת משרה מלאה נתונה בידי מקום העבודה, ובמקומות עבודה רבים מדובר בתשע שעות עבודה ביום, בעוד מספר שעות העבודה הממוצע ביום, במקומות העבודה השונים, עומד על כשמונה שעות בלבד.

על פי הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, הזכאות תינתן לעובדת העובדת במשרה מלאה לא קשר למספר שעות העבודה ביום וכן לעובדת העובדת מעל שמונה שעות ביום גם אם מספר שעות אלו פחות מהגדרת משרה מלאה.

הצעת החוק תכליל אימהות רבות בזכאות לשעת הורות ביום בחודשים הראשונים לאחר שובן לעבודה מתום חופשת הלידה.

לאור חשיבות החוק אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק לקראת אישור הצעת החוק על ידי הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר