סערת הזקנים בצה"ל

מרגי לשר הביטחון: תאפשר לרב פיקודי לאשר גידול זקן

ההוראות העדכניות בצה"ל אודות האפשרות להתיר גידול זקנים בצבא, עדיין גורמות לבעיה - גם על שולחן הח"כים החרדים. כעת ח"כ מש"ס משגר מכתב בנושא לשר הביטחון (פוליטי, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) פנה לשר הביטחון אביגדור ליברמן בבקשה לתקן את ''פקודת גידול הזקן" בצה"ל.

"הפקודה הפכה בשנה האחרונה לאחת הסוגיות המעסיקות את לשכות חברי הכנסת החרדים, עד כדי שהיא הפכה למטרד של ממש" אומר ח"כ יעקב מרגי, שאודות עשרות הפניות המגיעות אליו בנושא כבר דווח בעבר ב"כיכר השבת".

הח"כ מוסיף: "התחייבתי לפעול לשינוי הפקודה במהלך מושב החורף. אם בקשתי לא תענה, אני אשתמש בכלים הפרלמנטריים לשנות את רוע הגזירה".

במכתב ששיגר השבוע לשר הביטחון אביגדור ליברמן, כותב מרגי: "במהלך השנה האחרונה חברי הכנסת החרדים עסקו בטיפול מערכתי בבעיה אותה יצר הצבא, לצד טיפול פרטני של חיילים שפנו לחברי כנסת. מדובר בחיילים דתיים חרדים שהגיעו לבקו"ם עם זקן מלא ותקני, ולצערנו חויבו להתגלח".

לדבריו: "התשובות שהנפיק משרד הביטחון והוקראו מעל דוכן הכנסת היו ברוח 'לא יהיה מצב שבו חייל בצבא ההגנה לישראל שומר תורה ומצוות יגולח'. רוח הדברים אינה עולה בקנה אחד עם מבחן המציאות. חיילים חרדים ודתיים לאומיים מצאו עצמם נשפטים בגין סירוב פקודה. חלקם ריצו עונשי מאסר בגין סירוב פקודה, וחלקם גלחו את זקנם".

המכתב של מרגי לליברמן

מרגי הוסיף וכתב לליברמן: "משיחות שקיימתי עם גורמים פיקודיים שונים בצה"ל, חלקם טענו בפני שמדובר ב'פקודה מטופשת' אחרים הגדירו זאת כ'שיגעון'. בפיקוד העליון טרם נפלה ההחלטה לשנות את הפקודה.

"אני פונה ומבקש ממך לשנות את המצב הבלתי הגיוני בו חייל מגיש בקשה לגידול זקן והיא עוברת שרשרת של מפקדים, המלצת רב צבאי, מפקד יחידה וקצין שלישות פיקודי. פניות רבות אשר זכו לקבל את המלצת הרב הצבאי ומפקד היחידה המעיד על החייל שמדובר בחייל דתי חרדי, נתקלו בסירוב אצל קצין השלישות הפיקודי, קצין בדרגת אל"מ שלא מכיר את החייל ואין לו את הכלים להכריע האם החייל אכן זכאי לפטור כיוון שהוא לא מכיר אותו".

את מכתבו חותם מרגי: "בקשתי ממך כי תורה לתקן את הוראת הפיקוד העליון – משטר ומשמעת בנושא גידול הזקן. בתיקון ייכתב שבהתאם לאישור הרב הפיקודי יאושר לחייל גידול הזקן. המשמעות ברורה: החזרת הסמכות לידי הרב הפיקודי. אדגיש, הרב הפיקודי הוא קצין בדרגת סא"ל אשר שותף לקבלת החלטות פיקודיות וניתן לסמוך על שיקול דעתו לא פחות מקצין השלישות.

תיקון הפקודה לטעמי יעשה סדר ויסיר את הלחץ מעל חברי הכנסת, לשכת ראש אכ"א ויפחית את הכעס הקיים כיום במגזר החרדי והדתי לאומי בעניין", מסיים מרגי את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר