"מלחמה למען הדת"

"הילד המחבל" שניסה לרצוח בחור חרדי נשלח ל-12 שנות מאסר

נגזר דינו של המחבל בן ה-13 שהתפרסם בכל העולם לאחר שניסה לרצוח, יחד עם בן דודו, בחור חרדי וילד נוסף בפסגת זאב, וטען אחר כך כי הוא "מורעב בידי הישראלי" (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מנאסרה, המחבל הקטין, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

היום (שני) נשלח אחמד מנאסרה, "הילד המחבל" מהפיגוע בפסגת זאב ל-12 שנים בכלא. השופט יורם נועם מבית המשפט המחוזי בירושלים גזר את עונשו כשנה לאחר הפיגוע - אז היה בן 13 בלבד.

מנאסרה, ששהה עד כה במעון נעול בירכא, ביצע את הפיגוע יחד עם בן דודו חסן מהאני בן ה-15 שנורה ומת על ידי כוחות הביטחון באותו פיגוע. כבר בעת ההרשעה דחה בית המשפט את גרסתו כי לא "תכנן" להרוג.

חקירת המחבל הקטין (צילומסך: מתוך youtube)

כזכור, ביום הפיגוע חזר מנאסרה מבית הספר ופגש בבן דודו, חסן מהאני בן ה-15. השניים שוחחו ביניהם על המצב במסגד אל אקצה ועל מצבם של תושבי עזה הרשות הפלסטינית וארגון חמאס, וכך הם החליטו להפוך לשאהידים ולבצע פיגוע.

לאחר החלטתם, מנאסרה נטל סכין מעוטרת עם להב של כ-15 ס"מ מארון בחדר השינה של הוריו ויצא לדקור יהודים. בפיגוע, שאירע ב-12 באוקטובר, נפצעו קשה שני ישראלים: נער בן 13 שרכב על אופניו וצעיר בן 21. מנאסרה נפצע מרכב שעבר במקום ובן דודו חוסל במקום.

בתוך כך, היום נידונו גם שני קטינים פלסטינים בני 14 ו-16 ל-11 שנות מאסר ולתשלום פיצוי של 50 אלף שקלים לפצוע, לאחר שהורשעו בניסיון רצח בגין פיגוע דקירה שביצעו בינואר 2016. לפי כתב האישום, השניים ארבו ליהודים סמוך ליציאה משער שכם. הצעיר בן ה-16 דקר נער בן 17 ופצע אותו באורח קל. הצעיר בן ה-14 גם ניסה לדקור ולא הצליח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר