ההצהרה של דרעי

דרעי: "נכון, היהודים הרפורמים אחים שלנו - אבל אני מוותר על היהדות שלהם"

יו"ר ש"ס התייחס לנושא הכותל הרפורמי ואמר כי הוא מסכים עם ההגדרה ש"היהודים הרפורמים הם אחים שלנו", אבל "אני מוותר על היהדות הזו, אני מעדיף את המקור". צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי השתתף הערב (שני) ב'שעת שאלות' במליאת הכנסת והתייחס לשלל נושאים העומדים על הפרק. הנושא שגרם לשר הפנים לזעום היה הכותל ו"יהדות התפוצות", נושא שהעלה חבר הכנסת אלעזר שטרן, איש 'יש עתיד'.

דרעי לא שש לעסוק בנושא, וסימן תנועת ביטול בידו לשטרן: "לא הבנתי, איך הגענו עכשיו...", ואז הגיב לנושא: "אני מסכים איתך על ההגדרה: היהודים הרפורמים הם אחים שלנו, כך אני מתייחס... יש לי חילוקי דעות קשים מאוד, אני חושב שהם גורמים נזק אדיר ליהדות".

השר דרעי סיפר לשטרן על כך שביקר בכרמיאל במהלך השבת האחרונה, וראה מבנה של בית כנסת רפורמי שנבנה בהוראת בג"צ במימון משרד הדתות. לדבריו, נאמר לו שיש בית כנסת נוסף כזה, ובשני בתי הכנסת יש עשרה מתפללים יחדיו. ביום כיפור האחרון, הוסיף דרעי, הציבו בכניסה לבית הכנסת משחקים לילדים ומכונות 'ברד'.

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

יו"ר ש"ס תקף: "זה היהדות שאנחנו רוצים? אני מוותר על היהדות הזו, בסדר? אני מעדיף את המקור ואני לא רוצה את החיקויים הללו, זו לא דת יהודית, זה לא נקרא לקרב, אני לא רוצה כביכול להראות ולקרב מישהו ולהרחיק את היהדות שאני ואתה ואבותינו במשך שנים נלחמים עליה".

"הם לא רוצים את זה ולא מעניינים בזה, מה הם רוצים חוץ מלעשות פרובוקציה ולריב" הוסיף דרעי בהתייחסות לנושא 'מתווה הכותל'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר