הרופאים קבעו, שר התורה התעקש

המופת של מרן הרב קנייבסקי: המום בלב של התינוק נעלם

רופאים מומחים קבעו בצורה נחרצת כי התינוק שבבטנה של האישה סובל ממום חמור בלב, אבל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי התעקש שוב ושוב: "הילד בריא ושלם". וזה מה שקרה לבסוף (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי. ארכיון (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

בימים האחרונים, סוער עולם התורה בירושלים בעקבות "מופת" של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהפך לשיחת היום בהיכלי הישיבות והכוללים. את דבר "הנס" פרסם אברך ליטאי תושב שכונת מעלות דפנה, ששוחח עם חבר לפי תומו - וכך נתגלה הנס והפך לוויראלי בקרב רבים.

על פי הסיפור, בזמן שרעייתו של האברך הייתה בחודש חמישי להריונה, היא עברה בדיקה רפואית מקיפה במהלכה התברר כי לוולד יש מום בלב שאין ניתן לכאורה לרפואתו. האברך שלא ידע את נפשו, והלך ונועץ ברופאים רבים שטענו כי לא ניתן ליילד את העובר במצב זה ולהשאירו חי.

אחד היועצים הרפואיים הבולטים בישראל שעורב בתיק הסבוך, אמר גם הוא למשפחה שלכאורה המצב בעייתי, אולם אולי ניתן לפתור אותו בניתוח מורכב ומסובך בבית חולים בבוסטון שבארה"ב. אך גם לכך, הוסיף והבהיר היועץ, הסיכויים אפסיים.

בצר להם, הלכו בני הזוג להיוועץ במרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהאזין ברוב קשב לרחשי לבם של הזוג, אלא שלהפתעתם פסק הרב בנחרצות: "אין כל מום. הילד בריא".

ההורים ההמומים ניסו לשכנע ולהסביר את עמדת הרופאים, אולם מרן הגר"ח שב שוב בפסקנות והצהיר: "אין לוולד כל מום".

ההורים שבו לשולחנו של היועץ הרפואי שצייד אותם במסמכים ובצילומים, ושיגר אותם שוב אל מעונו של שר התורה, כשכעת הם מגובים בהוכחות וודאיות וחד משמעיות באשר לבעיה הקשה בלבו של הוולד. לתדהמתם, מרן הגר"ח חזר שוב על הבטחתו כי "הילד בריא ושלם".

כשהבינו ההורים שהלידה מתקרבת, הופעלו עסקנים שונים בעלי רשתות קשרים על מנת שאחד מבתי החולים יסכים לקבל אותם למרות הבעיה החמורה. לבסוף, נבחר בית החולים שניידר כמתאים לפרוצדורה הסבוכה.

לפני מספר שבועות, ילדה האישה בשעה טובה ובמזל טוב, אלא שברגע הראשון היה נדמה שהרופאים צדקו ואכן המום בלב קיים. הרופאים הבהילו את התינוק למיטת האשפוז כשהם מבקשים לייצב את מצבו ובהמשך לנסות לשלוח אותו לניתוח בבית החולים היוקרתי בבוסטון.

בינתיים, שיגרו את הצילומים והמסמכים אל הפרופסור המומחה בארה"ב על מנת שיחווה את דעתו אם וכיצד ניתן לפתור את המקרה הקשה ולהציל את חייו של התינוק.

לתדהמת כולם, התקשר הרופא המומחה מחו"ל והודיע כי אין צורך בכל ניתוח. "אינני מבין מה הנכם רוצים" פנה אל הרופאים בארץ והבהיר: "הילד בריא. אין כל חור בלב".

הרופאים וההורים הנרגשים הביטו שוב ושוב בצילומים ונוכחו לדעת שהפרופסור צודק וכי אין כל מום בלב, או אז הבינו את גדולתה של אמונת חכמים תמימה וטהורה ואת כוחה של ברכת הצדיק שאף פעם אינה שווה ריקם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר