"בעייתי בחייו האישיים"

ההסבר של ראש הישיבה: "טראמפ לא פשע בחייו הציבוריים"

בעוד מנהיגי החסידויות הצהירו על תמיכה בהילרי, בישיבות הליטאיות נוהרים לכיוונו של טראמפ. וגם: כך נימק ראש ישיבת ליקווד את התמיכה בטראמפ למרות מעשיו לכאורה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

ערב הבחירות לנשיאות ארה"ב: חילוקי דעות בציבור החרדי בארצות הברית בשאלת התמיכה במועמד לתפקיד הנשיא. בעוד בחצרות סאטמר וסקווירא ניתנה הוראה להצביע עבור המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, נראה כי יתר הקהילות והחסידויות בארצות הברית דווקא מביעות תמיכה נלהבת במועמד הרפובליקני דולנד טראמפ.

למרות שרבנים וראשי ישיבות או חצרות חסידים לא הכריזו על תמיכה רשמית בו, בהוראה פרטנית לשואלים ניתנת הוראה ברורה להצביע עבור טראמפ.

עסקנים חרדים בארצות הברית מסבירים כי מתחילה הם הביעו תמיכה במפלגה הרפובליקנית בשל עמדותיה השמרניות, אולם כעת נדמה שטראמפ הפך לכוכב של ממש ולסוג של אליל בקרב הצעירים המתגאים בתמיכה באיל הנדל"ן השנוי במחלוקת.

גורם בקהילה החרדית בבורו פארק סיפר הערב (שני) בשיחה ל"כיכר השבת" כי "ניתן לראות בחורי ישיבה מצטלמים עם שלטים של טראמפ או אברכים חסידיים תולים כרזות הקמפיין על כלי הרכב שלהם. הם מרגישים שהוא יחזיר את אמריקה לגדולתה ויתמוך בישראל וביהודים באופן ברור ונחרץ".

עסקן אחר הסביר את תופעת התמיכה הנלהבת בטראמפ דווקא בכך שהיהודים החרדים מרגישים כי זו ההזדמנות לקבוע סדר יום הפוך משלטון אובמה שמלכתחילה לא היה אהוד על הציבור היהודי בארצות הברית ובישראל וזאת בלשון המעטה. "יש תחושה שטראמפ הוא הנגטיב של אובמה והוא ייתן לנו שוב את הגאווה האמריקאית" אומר העסקן.

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי הגאון רבי ירוחם אולשין, מראשי ישיבת ליקווד, אמר לאחד מתלמידיו להצביע עבור טראמפ והתייחס למסרבים לתמוך בו זאת בשל הפרשיות בהן היה מעורב וגסותו בנושאים רגישים. "כתוב בגמרא שדוד המלך עשה שתי עבירות אולם לא איבד את המלוכה - מה שאין כן בנו שלמה המלך שעשה עבירה אחת ואיבד את המלוכה, זה משום שיש הבדל בין העבירות בחיים האישיים והפרטיים לבין עבירות בנושא התפקיד והמעמד של המלוכה" אמר הרב.

"להבדיל אלף אלפי הבדלות" הוא הוסיף, "ניתן ללמוד מכאן את הרעיון של הבעיה הגדולה של השחיתות במישור הציבורי. טראמפ בעייתי בחייו האישיים, אולם הילרי עשויה להיות מושחתת בחיים הציבוריים".

יצוין, כי גם הגאון רבי שמואל קמינצקי ראש ישיבת פילדלפיה הורה לבחור ישיבה אמריקאי הלומד בישראל להצביע עבור מועמדותו של טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר