המתח בשיאו

שעות לבחירות: המועמדים בנאום אחרון

המועמדים נשאו בחצות לילה את נאומיהם האחרונים לפני פתיחת הקלפיות במערכת הבחירות לנשיאות. קלינטון בחרה להגיע לצפון קרוליינה ואילו טראמפ בחר במישיגן (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סוחף את הקהל. טראמפ במישיגן, בסיום נאומו (צילומסך: מתוך News From World ביוטיוב תמונה ראשית: שאטרסטוק)

כמה שעות לפני פתיחת הקלפיות בארה"ב התייצבו המועמדים הילרי קלינטון ודונלד טראמפ לעצרת הבחירות האחרונה שלהם. קלינטון נאמה בצפון קרוליינה, אחת משתי המדינות המתנדנדות שניצחון שלה בהן יעלה באופן משמעותי את סיכוייה לנצח בבחירות, והזהירה את הבוחרים: "ערכי היסוד של אמריקה עומדים למבחן בבחירות היום". טראמפ עלה לנאום במישיגן, שגם בה עוד יש לו סיכוי לנצח, והכריז: "היום זהו יום העצמאות שלנו".

באירוע סגירת הקמפיין שלו במישיגן, הבוקר, אמר טראמפ: "אין מקום אחר שבו הייתי רוצה להיות בעצרת האחרונה שלי. כמה אנרגיה - וואו! התחלנו לפני שנה וחצי עם 17 מועמדים אחרים ומוכשרים (בפריימריז הרפובליקניים) ורובם נתנו לנו בהמשך את תמיכתם, ועכשיו יש לנו מועמדת אחת אחרונה לנצח. זו תהיה תחילתה של חוויה חדשה - להפוך את אמריקה לגדולה שוב".

"האם אתם רוצים שאמריקה תונהג על-ידי המעמד המושחת או על-ידיכם, על-ידי העם?", שאל טראמפ בעצרת במישיגן וזכה לתשואות. "שינוי אמיתי מתחיל בשינוי וביטול מיידי של האסון שנקרא 'אובמה קר' (תוכנית הביטוח הרפואי של אובמה)", הבטיח, ואז שב לתקוף ישירות את קלינטון: "הילרי קלינטון היא האדם המושחת ביותר שרץ אי פעם לנשיאות ארה"ב, והיא זוכה להגנה מטעם מערכת מושחתת". "היום הוא יום העצמאות שלנו", הכריז טראמפ בעצרת הנועלת שלו, "היום מעמד הפועלים של ארה"ב הולך לחזור".

ממש במקביל לטראמפ עלתה קלינטון לנאום בצפון קרוליינה, "הבחירות היום הן בחירות בין פילוג לבין אחדות, בחירות על כלכלה שעובדת לכולם ולא רק עבור אלו שבראש הפירמידה, אלה בחירות על השאלה מי אנחנו האמריקנים", אמרה קלינטון. "ערכי היסוד שלנו עומדים למבחן בבחירות האלה".

קלינטון סוגרת קמפיין מתיש בנאום אחרון (צילומסך: מתוך Breaking News ביוטיוב)

"עלינו לגשר על הפערים במדינה הזו, ולשם כך עלינו להיות נכונים להקשיב זה לזה ולכבד זה את זה כמו בעבר", הצהירה במישיגן המועמדת הדמוקרטית. "אני רוצה להיות נשיאה של כולם, כי לכולנו יש תפקיד למלא בבניית העתיד שלנו".

בינתיים, יום הבחירות של 8 בנובמבר החל עם ניצחון ראשון, קטן ומעורר גיחוך לקלינטון: דיקסוויל שבניו המפשייר הייתה לעיירה הראשונה לפרסם את תוצאות ההצבעה בה – וקלינטון ניצחה שם כשקיבלה 4 קולות מול 2 קולות לטראמפ. הקלפיות שם נפתחו בחצות הלילה ונסגרו מיד כשכל התושבים הצביעו. לפי חוקי ניו המפשייר, יישובים שבהם חיים פחות מ-100 מצביעים יכולים לפתוח את הקלפיות כבר בחצות ולסגור אותן מיד אחרי שכל בעלי זכות הבחירה הצביעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר