מהפך בארה"ב

המפסידה הגדולה של ארה"ב: הילרי קלינטון

תוצאות האמת הגיעו: הילרי דיאן רודהם קלינטון בת ה-69, הובסה קשות בבחירות מול המועמד הרפובליקני המנצח דונלד טראמפ שגרף את מרבית הקולות - בניגוד להערכות (עולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הילרי קלינטון (צילום: shutterstock)

ארצות הברית בחרה - דונלד טראמפ הוא הנשיא הבא של ארה"ב: לפני זמן קצר (רביעי) פורסמו תוצאות הבחירות בארצות הברית. על פי תוצאות האמת, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הצליח לחצות את רף 270 האלקטורים שנדרשו לו כדי להפוך לנשיא ה-45 של ארה"ב.

קלינטון שהייתה אמורה לנצח בקלות את הבחירות מול המיליארדר הבלתי מנוסה, הובסה קשות, למרות כל ההערכות המוקדמות של התקשורת שחזתה את ניצחונה המובטח והותירה לטראמפ אחוזים בודדים בלבד של סיכוי.

תבוסתה של קלינטון מגיעה בסיומו של קמפיין רעשני שירד לרמות סוערות ונמוכות, כפי שלא היו מעולם בארצות הברית. לא ברור לפי שעה מה יהיו צעדיה של קלינטון בעקבות התוצאה וההערכות היא שתפרוש מהפוליטיקה לחלוטין.

קלינטון מצביעה (מתוך יוטיוב)

החגיגות שתוכננו על ידי אנשי הקמפיין שלה שהיו אמורות להיערך במרכז הכנסים "יעבץ סנטר" שבשדרה ה-11 במנהטן, זאת בעקבות תקרת הזכוכית באולם הכנסים, מה שאמור היה לסמל את שבירת "תקרת הזכוכית" ההיסטורית בבחירתה של נשיאה אישה - לראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית של אמריקה, הפכו לאבל עבור תומכיה של קלינטון שהמומים מכך שהובסו בצורה כזו על ידי טראמפ.

סוף הקריירה של קלינטון?

הילרי קלינטון החלה את דרכה דווקא במפלגה הרפובליקנית, כשסייעה לה במערכת הבחירות הסוערת של שנת 1960 ובמערכת הבחירות של שנת 1964. במהלך השנים כיהנה כחברה במועצות מנהלים של חברות ענק בארצות הברית, בינהם ענקית הקמעונאות האמריקאית 'וול מארט'.

קלינטון (צילום שאטרסטוק)

בשנת 1978 נבחר בעלה, ביל, למשרת מושל מדינת ארקנסו כשהוא בן 32 בלבד. קלינטון שהייתה הגברת הראשונה של מדינת ארקנסו עד לשנת 1992 (עם הפסקה של שנתיים אז איבד בעלה את משרת המושל), הפכה בשנת 1993 לגברת הראשונה של ארצות הברית עם כניסתו של ביל קלינטון לבית הלבן.

לאחר שבעלה סיים 2 קדנציות כנשיא ארצות הברית, נבחרה קלינטון לכהן כסנאטורית מטעם מדינת ניו יורק במשך 8 שנים. בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2008 התמודדה קלינטון מול ברק אובמה על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות, בסופו של מרוץ רב אמוציות פרשה קלינטון והביעה תמיכה באובמה.

לאחר השבעת אובמה לנשיאות, מונתה קלינטון לכהן כמזכירת המדינה, בכך הייתה קלינטון לגברת הראשונה לשעבר הראשונה החברה בקבינט הנשיאותי.

הפרשות המביכות של הילרי קלינטון

במהלך כהונתה התפוצצו מספר פרשות שגרמו למבוכה בממשל האמריקני, בהן מותו של שגריר ארצות הברית בלוב, לאחר שמחבלים פרצו למתחם השגרירות המאובטח ורצחו את השגריר.

מאוחר יותר התברר כי קלינטון עשתה שימוש בשרת דואר אלקטרוני פרטי לצרכי עבודתה במחלקת המדינה של ארצות הברית, מה שמהווה עבירה פדרלית בארצות הברית. ה-FBI שחקר את הפרשה הודיע לפני כחצי שנה כי הוא סוגר את החקירה נגדה לאחר שעשרות אלפי מיילים נמחקו ללא אפשרות שחזור ולא ניתן היה למצוא ראיות נגדה. לפני כ-10 ימים הודיע מנהל ה-FBI על חידוש החקירה נגדה בעקבות מחשב של סנאטור ניו יורק שנתפס בחשד לעברות אחרות. בתחילת השבוע הודיע ה-FBI כי לא נמצאו ראיות נגד קלינטון וכי התיק נסגר שוב.

התיעוד שאיים לחסל את הקמפיין (מתוך טוויטר)

לפני כשנה וחצי הודיעה קלינטון על כוונתה להתמודד על מועמדתה לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. לאחר מערכת בחירות סוערות בפריימריז מול ברני סנדרס, הצליחה קלינטון להביס את היריב היהודי הסוציאליסטי - או אז החלה במלחמה האמתית מול המועמד הרפובליקני - דונלד טראמפ, וניהלה את מערכת הבחירות הסוערת ביותר, האמוציונלית ביותר והרדודה ביותר שידעה ארצות הברית מעולם מה שאולי היה חלק מהגורמים לתבוסה המשפילה אותה ספגה ביום הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר