העם אמר את דברו

שוב: מדד הרשתות החברתיות הוכיח את יעילותו

בסקרים בתקשורת ניצחה קלינטון בקלות את טראמפ שקיבל פחות מ-30% סיכויים לנצח את הבחירות ולהיכנס לבית הלבן, אך מתברר שהעם ניתן לחיזוי באמצעות הרשת (דיגיטל)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, צילומסך)

בפעם השלישית מדד הפייסבוק מנצח ומראה את התחזיות המדויקות ביותר בנוגע למציאות בשטח שלא תמיד תואמת את הסקרים וההצהרות של אנשי האולפנים. ההשערה שעומדת מאחורי המדד היא שבאמצעות הרשתות החברתיות ניתן לחזות את המנצח בבחירות על ידי כמות הלייקים והמעורבות של הגולשים ברשת.

באמצעות המדד ניתן היה לראות את ניצחונו הגדול של נתניהו בבחירות בישראל וכן את הברקזיט בבריטניה גם שם חזו הסוקרים שהמהלך ייכשל אך מדד הפייסבוק היה לצד המנצחים.

הפייסבוק של טראמפ עם מאות אלפי לייקים הבוקר

על אף המניפולציות הרבות שניתן לעשות בפייסבוק והיכולת של פייסבוק להתערב בתכנים עדיין אהדה ציבורית היא דבר שניתן לראות אותו בצורה בולטת ברשת החברתית הגדולה בעולם. אתרים רבים שהבינו את זה השיקו אתמול סקרי פייסבוק בהם בחרו המצביעים (מרחבי העולם כולו) את טראמפ או קלינטון והתוצאות היו לטובת טראמפ באופן מוצהר.

המדד בלט לאורך כל הקמפיין טראמפ קיבל אהדה רבה הרבה יותר על כל פרסום שלו כולל המגוחך ביותר כמו גם שיתופים רבים פי כמה מאשר המתחרה שלו שדשדשה מאחוריו בפייסבוק ו"ניצחה" באולפני החדשות השונים ברחבי העולם כולל בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר