משבר באופק

היועץ מתערב: גם החוק החדש לא ימנע את פינוי עמונה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שוב פוסל את חוק ההסדרה, גם זה ה'מרוכך', וטוען לאי-חוקיותו. הבית היהודי כבר איים בעבר במשבר קואליציוני אם הסוגיה לא תיפתר (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פינוי מתנחלים. ארכיון (צילום: אמיר כהן, ynet)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט: גם הנוסח המרוכך של החוק שאמור להכשיר את ההתיישבות בעמונה נגוע באי חוקתיות. בהתאם לחוות דעתו החדשה הזו, מתכוון היועמ"ש להודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי העלאתה לאישור וועדת השרים לחקיקה בתחילת השבוע הבא, היא בניגוד לדתו והוא לא יוכל להגן עליה בבג"ץ בעת שתוגש נגדה עתירה.

ההצעה המרוככת, יוזמתם של חברי הכנסת שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) עם הח"כים דוד ביטן ויואב קיש (הליכוד), גורסת כי ההסדרה תחול אך ורק על יישובים שהמדינה הייתה מעורבת בהקמתם, ולא במאחזים שהוקמו ללא שיתוף פעולה מצד המדינה.

סעיף מהותי זה נועד להדגיש את יסוד 'תום הלב' של המתנחלים, מאחר ולא ידעו שמדובר בקרקע פרטית ושרישומי הטאבו שלה סבוכים - טרם הגעתם להתגורר שם. כמו כן, לפי חוק זה הקרקע לא תופקע מבעליה, כך שהמתיישבים רק ישתמשו בה, והיא תישאר שייכת למי שהוכיח עליה בעלות.

במקביל, לפי החוק שכעת חושף אתר 'ynet' כי הוא נפסל חוקתית, המדינה היתה אמורה להציע לבעלי הקרקע חלקה חלופית, פיצוי או קבלת דמי שימוש עבור הקרקע שבבעלותו.

לדעת מנדלבליט, גם בחוק מרוכך זה יש פגיעה בקניין הפרטי של בעלי הקרקעות והוא מנוגד לחוק הבינלאומי. כזכור, את גרסתה הראשונית של ההצעה הגדיר היועץ מנדבליט כ"סוף הדמוקרטיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר