תוצאות הבחירות בארה"ב

האיראנים בלחץ: "הבחירות מוכיחות שהמחלה האמריקאית נמשכת"

האיראנים בלחץ מתוצאות הבחירות בארצות הברית. בטהרן חוששים כי הנשיא הנבחר טראמפ יבטל את הסכם הגרעין, מה שיביא לצניחה בכלכלה האיראנית (חדשות, בעולם)

חסן רוחאני, נשיא איראן (צילום: אמיר לוי / פלאש 90)

בטהרן לחוצים מתוצאות הבחירות בארה"ב: באיראן לחוצים מניצחונו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבחירות. האיראנים מוטרדים בעיקר מדבריו של טראמפ נגד הסכם הגרעין שנחתם בינם לבין המעצמות ומהביקורת החריפה שמתח טראמפ על הנשיא אובמה שעשה כל שביכולתו בתקופת כהונתו בכדי להפשיר את היחסים בין איראן לארצות הברית.

נשיא איראן, חסן רוחאני התייחס לבחירתו של טראמפ ואמר כי הסכם הגרעין עם המעצמות "לא יכול להיות מבוטל על ידי ממשלה אחת". רוחאני תקף את ארצות הברית ואמר כי השפעתה הבינלאומית נחלשה "בגלל מדיניותה השגויה" וכי "תוצאות הבחירות מראות שהמחלה וחוסר היציבות האזרחית שלה תימשך זמן רב".

טראמפ בנאום הניצחון שלו (מתוך יוטיוב)

נראה כי תוצאות הבחירות בארצות הברית גורמות להיסטריה של ממש בטהרן, שכן מיד עם ההודעה על ניצחונו של טראמפ כלי תקשורת באיראן הודיעו כי איראן מוכנה לכל סוג של שינוי. "טהרן תמשיך לנסות וליישם את הסכם הגרעין עם המעצמות למרות תוצאות הבחירות בארצות הברית" נאמר בהודעה הרשמית.

לאיראנים יש המון מה להפסיד מבחירתו של טראמפ, שכן ביטול הסכם הגרעין והשבת הסקציות יביאו את המדינה שוב לשפל כלכלי לאחר שבשנה האחרונה חתמו מאות חברות מערביות על שיתופי פעולה עם חברות איראניות והממשלה האיראנית, והיה נראה כי לאחר כשלושה עשורים הכלכלה האיראנית שבה לפרוח.

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט פרסם בשעה האחרונה הודעה בעקבות דבריו של הנשיא האיראני בה אמר כי ממשלו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשאר מחויב ליישום הסכם הגרעין עם איראן והסכם האקלים שנחתם בפריז במהלך חודשי כהונתו האחרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר