סוער בטבריה

התלמידות מיררו בבכי: סגרו לנו את הסמינר

הנהלת סמינר "עטרת רחל" הודיעה לתלמידות והוריהן על סגירת הסמינר לחלוטין לאור התערבות משרד החינוך בקבלת תלמידות. בתגובה, פתחו התלמידו בבכי • צפו בתיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בעקבות ההתערבות של הנהלת המחוז החרדי במשרד החינוך בהליכי קבלת התלמידות לסמינר "עטרת רחל" בעיר טבריה, זאת לאחר שבהנהלת הסמינר התנגדו לקבל בת שלא התאימה לסמינר מסיבות חינוכיות, החליטו בהנהלת הסמינר להודיע על סגירתו.

ההחלטה התקבלה לאחר שבחודשים האחרונים הופסק תקצוב הסמינר, בגין עמידתם האיתנה שלא לאפשר למשרד החינוך התערבות בנושא, ובעקבות השימוע שנערך במשרד החינוך בשבוע שעבר בו הוסיפו לאיים בסנקציות נוספות.

הנהלת הסמינר הודיעה לפי מספר ימים לתלמידות ולהוריהן, כי לאחר התייעצות עם גדולי התורה, הוחלט על סגירת המוסד החינוכי כבר בימים הקרובים.

סמינר "עטרת רחל" הינו סמינר כלל מגזרי ורוב מוחלט של תלמידותיו הן ספרדיות.

יצויין כי בכל הנוגע לסמינר "עטרת רחל" בטבריה, התלמידה שנדרש לקבלה כבר מסודרת ולומדת במוסד אחר באופן המשביע אף את רצון ההורים שאין ברצונם להעבירה, כך שכל המשך הטלת הסנקציות והדרישות השרירותיות לקבלת התלמידה נועדו אך ורק להוכיח להנהלה, כי בסמכותו של משרד החינוך להתערב בהחלטות בכל נושא ולכפות את דעת המשרד בניגוד לדעת גדולי התורה.

אבי התלמידה אינו מעוניין כלל וכלל להעביר שוב את בתו לסמינר "עטרת רחל", שכן מבחינתו הפרשה הסתיימה ובתו מרוצה במקום לימודיה הנוכחי, אך לדבריו, מהמחוז החרדי מתקשרים ופונים אליו שוב ושוב, שיפנה וידרוש שבתו תתקבל בדווקא לסמינר "עטרת רחל".

לאחר שבהנהלת הסמינר הבינו, כי במצב הנוכחי אין ביכולתם להמשיך ולקיים את הלימודים כסדרן, עקב עצירת תקציבים מוחלטת של משרד החינוך וכאשר גם רישיון הפעלת הסמינר מוטל בספק, התקיימו התייעצויות ממושכות עם גדולי התורה מכווני הדרך של הסמינר, והוחלט כי כבר בימים הקרובים יופסקו הלימודים בו לחלוטין.

טרם הודעת ההנהלה לתלמידות והוריהן על סגירת המוסד ניסתה הנהלת הסמינר לפנות לראש עיריית טבריה יוסף בן דוד, על מנת שינסה וימצא פתרון לבעיה, על מנת שעשרות בנות לא תמצאנה את עצמן ללא מקום לימודים באמצע השנה, אך גם ניסיון זה לא צלח.

בימים האחרונים כינסה המנהלת את התלמידות והודיעה להן כי כבר בימים הקרובים ייסגר התיכון, כשהיא מוסרת בידיהן מכתב להוריהן על כך שלא נותרה בידי ההנהלה ברירה אלא לסגור את המוסד.

במכתב נכתב: "מזה חודשיים ימים אנו נתונים בלחץ כבד להיכנע לתכתיבי משרד החינוך ולקבל לשורותינו תלמידה בניגוד להחלטת הוועדה הרוחנית. התערבות זו של משרד החינוך נאסרה ע"י כל גדולי ישראל מכל החוגים והזרמיים ובוטאה באופן גלוי ופומבי מעל גבי העיתונות החרדית ובמועצת גדולי התורה.

"בתחילת השנה הנוכחית, מפאת התנגדותנו ועמידתנו העקבית על עקרונותינו, הופעלה נגדנו סנקציית עצירת תקציבים, ומזה חודשיים ימים משרד החינוך מעכב את תקציב ביה"ס, וזאת על מנת לחנוק את פעילותנו. עקב כך הננו להודיעכם כי אנו נאלצים לסגור את שערי התיכון, וההליכים לסגירתו יחלו בימים הקרובים. הודעה על מועד מדויק תגיע בהקדם. נא היערכו בהתאם. החל מיום שני הלימודים יתקיימו במתכונת מצומצמת עד השעה 12.15. בכבוד רב - הנהלת העמותה".

ההודעה הכואבת גרמה לסערת רגשות גדולה בקרב התלמידות, שרבות מהן פרצו בבכי והתבטאו בכאב כי "לוקחים להן את הבית השני שלהן".

בסיום הלימודים פנו הבנות באופן ספונטני לעבר בניין העירייה הנמצא בסמיכות לבית הספר וביקשו לשוחח עם הנהלת העירייה ומנהלי מחלקת החינוך, שיפעילו את כל כובד משקלם וימנעו את סגירת המוסד החינוכי שאליו הן מתייחסות, כאמור, כביתן השני.

לאחר שראש העיר יוסי בן דוד נוכח בפרץ הרגשות שבו נמצאות כמאה תלמידות בית הספר, הזמינן לאולם מליאת המועצה, שם שמע והאזין למצוקתן, כשהוא מבטיח כי יעשה ככל שביכולתו לפתור את הבעיה, כשהוא מבקש מהתלמידות והוריהן שייתנו לו מרווח זמן של פעילות.

אבי הילדה מסר בתגובה ל"כיכר השבת": אני רוצה להגיב לטענת המנהלת שמופעל עליי לחץ מהמחוז החרדי, זה שקר וכזב לא פנו אליי אפילו פעם אחת כדי שאני אתעקש שהילדה תלמד בעטרת רחל, ההפך הוא הנכון שאחרי שהילדה התחילה ללמוד במוסד אחר פנו אליי אנשים מטעם ההנהלה, אם אפשר להחזיר את הגלגל אחורה שהילדה תחזור לעטרת רחל. כמובן שאנחנו מתנגדים כי ילדתי אינה משחק בתאטרון של אף אחד. כמו כן, אנו שמחים שהילדה נקלטה במוסד מצויין ב"ה, אבל להגיד שאנחנו שבעי רצון מזה שהילדה נוסעת שעתיים כל יום לכל צד בשני אוטובסים זה מגוחך, ונכפה עלינו.

כשאני משוחח עם המחוז החרדי נמסר לי חד משמעי שהמצב שנוצר כבר לא נוגע לביתי אלא בטיפול המחלקה המשפטית של משרד החינוך מול ההנהלה וחבל שהנהלה מנסה לגרור את הסיפור אלינו.

חשוב לי להוסיף, שהובן כי מבחינתי הפרשה הסתיימה בזה שהילדה התחילה ללמוד במקום אחר. אך זה בכלל לא נכון. עד שלא יתנצלו על זה שהכיפשו את שמה של בתי ועל הוצאת שם רע שיצאה על בתי הפרשה מבחינתי לא הסתיימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר