"היינו כחולמים"

באולם שמנצח נאצי תכנן ויזם: קונצרט חזנות יהודי לזכר ליל הבדולח

78 שנים לליל הבדולח, הלילה בו הוצתו ונשרפו מאות בתי כנסת בגרמניה, נערך באולם הקונצרטים של התזמורת הפילהרמונית בברלין קונצרט חזנות היסטורי ומיוחד. האולם, החשוב ביותר באירופה, תוכנן על ידי לא אחר מאשר המנצח הרברט פון-קאראיין, חבר המפלגה הנאצי (תרבות, בעולם)

(צילום: תומס אאורין)

בעולם מציינים השבוע 78 שנים לליל הבדולח, הלילה בו הוצתו ונשרפו מאות בתי כנסת בגרמניה.

לרגל ציון המאורע, התקיים בשבוע שעבר קונצרט חזנות היסטורי בברלין, מעל הבמה החשובה ביותר באירופה - אולם הקונצרטים של התזמורת הפילהרמונית בברלין. בהשתתפות החזנים נתנאל הרשטיק (ארה"ב) ואברימי קירשנבוים (ישראל), בליווי תזמורת JAKOBSPLATZ בניצוחו של מאסטרו דניאל גרוסמן.

(Netanel Hershtik Official)

האולם שנחשב גם לאחד המצוינים באקוסטיקה שלו, תוכנן על ידי לא אחר מאשר המנצח הרברט פון-קאראיין, מגדולי המנצחים במאה העשרים, שהיה חבר המפלגה הנאצית וקודם על ידי שר התעמולה הנאצית יוזף גבלס כ-'פלא' מוזיקאלי.

(באדיבות המצלם)
האולם שהרברט פון-קאראיין תכנן ויזם
נתנאל הרשטיק (יח"צ)

החזן נתנאל הרשטיק מספר ל"כיכר השבת": "בשוב השם את שיבת ציון היינו כחולמים... להופיע בקונצרט חזנות הראשון באולם הפילהרמונית של ברלין שתכנן ויזם חבר המפלגה הנאצית, בשבוע שחל בו ליל הבדולח, אין מילים לתאר את גודל הניצחון של התרבות היהודית, זו ששורדת את כל הפוגרומים, האינקוויזיציות, הרדיפה והשנאה".

צפו ביצירות נבחרות מהקונצרט: "שיר המעלות" - יוסל'ה רוזנבלט, "עם ישראל חי" - מוישה אוישר, "שאו שערים" - מאיר פינקלשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר