לראשונה בעולם: פינלנד תבטל את כל מקצועות הלימוד

המדינה עם מערכת החינוך הנחשבת לאחת הטובות בעולם מבטלת את הפורמט המוכר של בית ספר עם מערכת שעות, כיתות גדולות ומורה אחד/ת ומשנה כיוון חינוכי (חינוך, בעולם)

מבטלים את המערכת ומשנים לגמרי את הפורמט (צילום: shuttersock)

מערכת החינוך של פינלנד נחשבת לאחת הטובות בעולם. בדירוגים בינלאומיים היא מככבת תמיד בעשירייה הראשונה. עם זאת, הרשויות שם מסרבות לנוח על זרי הדפנה, והחליטו לבצע מהפכה של ממש במערכת החינוך שלהם.

פקידי משרד החינוך הפיני יבטלו בקרוב את מקצועות הלימוד מתכנית הלימודים. במילים אחרות, השעות בבית הספר לא יתחלקו יותר לשיעורים נפרדים בספרות, מתמטיקה, היסטוריה או גאוגרפיה.

מריו קילונן, ראש חטיבת החינוך בהלסינקי, בירת פינלנד, הסבירה את השינויים: "בתי ספר מלמדים בדרך המיושנת שהתאימה לתחילת המאה הקודמת, אך כיום הצרכים השתנו ואנחנו צריכים להתאים את סגנון הלימוד לתלמידים של המאה ה-21".

לפי הרפורמה החדשה, התלמידים ילמדו על אירועים ותופעות בפורמט תחומי. לדוגמה, מלחמת העולם השנייה תילמד מנקודת המבט של היסטוריה, גאוגרפיה ומתמטיקה. ועל ידי לקיחת הקורס "לעבוד בבית קפה" התלמידים ילמדו אנגלית, כלכלה ומיומנויות תקשורת בינאישית.

מערכת לימודים זו תושק לתלמידים מגיל 16 ומעלה. הרעיון הכללי הוא שהתלמידים עצמם יבחרו נושא או תופעה שהם רוצים ללמוד ויפתחו באמצעותו את כישרונותיהם ויכולותיהם. כך אף תלמיד או תלמידה לא יתהו במהלך שיעור מתמטיקה, למשל, "למה אני צריך לדעת את זה?!".

כמו כן, גם היחס של מורה אחד או אחת על כיתה גדולה הולך להשתנות. התלמידים לא ישבו מאחורי שולחנות וימתינו בחרדה לרגע שתונחת עליהם שאלה מהמורה, אלא יעבדו יחד בקבוצות קטנות וידונו בבעיות.

באופן כללי, מערכת החינוך הפינית מעודדת עבודה קיבוצית ולכן השינויים ישפיעו גם על המורים. הרפורמה תדרוש מהמורים שיתוף פעולה רב. כ-70 אחוזים מהמורים בהלסינקי כבר התחייבו שיצטרפו למהלך החדש שצפוי להסתיים עד שנת 2020.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר