לאחר ששר "הנני א-לי"

הזמר היהודי-קנדי לאונרד כהן הלך לעולמו

כהן היה אחד המוזיקאים המפורסמים בעולם ויהודי גאה. בשנים האחרונות התקרב יותר ליהדות עם ההרעה במצבו הגופני ומחלתו הקשה ממנה סבל לאחרונה (חדשות המוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
לאונרד כהן (צילום: Leonard Cohen : cc-by-sa-2.5 / חן אלטוף)
כהן מברך את הקהל בביקורו בישראל ב-2009

הזמר היהודי הבינלאומי לאונרד כהן הלך הלילה (ו') לעולמו בגיל 82 - חודשים בלבד לאחר פרסום שירו האחרון בו הוא פונה להקב"ה במילים "הנני, הנני, אני מוכן, א-לי", כשהוא חושף את מחלתו הקשה ובעצם נפרד מהעולם באמצעות השיר הזה בו גם משולבת חזנות יהודית טיפוסית על המילה "הינני"

כהן שהיה אחד מהמוזיקאים המפורסמים ומצליחים בעולם, היה יהודי גאה שמעולם לא הסתיר את יהדותו שעלתה גם בשיריו בכמה הזדמנויות, (מי במים ומי באש, הללוי-ה ועוד), כך הוא סיים את הופעתו בישראל לעיני עשרות אלפים בברכת כוהנים אותה נשא על הבמה.

בשירים ובכתיבה של כהן עולה שוב ושוב יהדותו. הוא השתמש המון במטפורות ובדימויים מתוך ההיסטוריה של העם היהודי, מהתנ"ך, מהשואה.

"במובן מסוים כולנו נולדים כבולים בשלשלאות. לכולנו רגעים של חירות אבל גם של עבדות. גדלתי במשפחה יהודית די קונסרבטיבית כך שהיהדות היא לא משהו שהרגשתי אי פעם רחוק ממנו, היא גם לא משהו שפרסמתי או הרגשתי שאני חייב להציג. היהדות חיונית להישרדות שלי. אלו הם הערכים שהמשפחה שלי הקנתה לי, הערכים של התורה, אלו הערכים שמיצבו את עולמי ואני לעולם לא מתרחק מהם", אמר כהן לפני כמה שנים בראיון בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר