"יושבים שבעה"

נצחון טראמפ: הרפורמים התכנסו להתאבל

בתי הכנסת הרפורמים בארה"ב התארגנו אחר ניצחונו של טראמפ למפגשי אבל ושירה משותפת כדי "לעבד יחד את האבל הכבד". "אנשים מרגישים שבורי לב" (חדשות בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(מתוך טוויטר)

ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה״ב הכה בתדהמה ובהלם את השמאל האמריקאי ובעיקר את תומכי המפלגה הדמוקרטית בקהילה היהודית שברובם נמנים על חברי הקהילה הרפורמית והקונסרבטיבית.

בעוד רוב מוחץ של היהודים האורתודוקסים הצביעו עבור טראמפ והמפלגה הרפובליקנית הרי שבקרב יהודי ארה״ב המזוהים עם הרפורמים היחס הנו הפוך לחלוטין, שכן הם רואים בטראמפ אסון של ממש. ואכן בעוד בקהילה החרדית בניו יורק נרשמים רגעי שמחה הרי שבמקביל בקהילות הרפורמיות מתכנסים החברים לבכי ומספד.

אתמול (ה') פרסם הרב בני לאו בפייסבוק: "אחי, (עמיחי לאו. י. כ.) רב קונסרבטיבי בניו-יורק, התקשר אלי בוכה לאחר שהתגלו תוצאות הבחירות. הוא התעורר לבוקר של אמריקה אחרת. חש שהיא הסירה מעל פניה את מסווה הפוליטיקלי קורקט ובעטה בו ובחבריו בעיטה קשה ומכאיבה".

במקביל, על פי דיווחים של כלי תקשורת בארה״ב, יוזמים בבתי כנסת רפורמים רבים כינוסי חיזוק למתפללים במטרה ׳לעבד יחד׳ את האבל הכבד בעקבות תוצאות הבחירות.

בקהילת בית ה׳ בברוקלין הביעו המתפללים מורת רוח מניצחונו של "גזען, גס רוח ופרובוקטור" והתאספו יחד לערב גיבוש ותמיכה לעכל יחד את מה שנדמה כאסון נורא מבחינתם ופגיעה קשה ברוח הדמוקרטית.

"אנשים בכו בגלוי", אמר דאגלס שניידר, עורך דין ופעיל פוליטי בקהילה הרפורמית. "זהו אגרוף בטן אמיתי. לא רק בגלל העובדה שכעת דונלד טראמפ יהיה נשיא. אלא בעיקר בגלל מה שזה אומר על ארה"ב כפי שהיא נראית כיום".

"שרנו יחד מזמורים מספר תהילים וחיזקנו האחד את השני", סיפר מתפלל נוסף ל'הארץ' באנגלית.

מפגשי אבל ובכי שכאלו התקיימו בקהילות רפורמיות רבות בניו יורק, פילדלפיה, ולוס אנג'לס, כשמנהיגי הקהילות הציעו לחברים להתאבל יחד.

"אנשים מרגישים שבורי לב וחסרי אמון באמריקה הגדולה והיציבה הסביר רולנדו מטלון, רבאיי קהילת 'בני ישורון' באפר ווסט סייד של מנהטן.

לדבריו, "כקהילה רוחנית אנחנו צריכים לתת לאנשים מקום לחזק האחד את השני או להתפלל ולשיר, כדי לתת לאנשים את ההזדמנות להביע את עצמם להתאבל ולבכות".

מתפללת רפורמית נוספת אמרה ל'הארץ': "אנשים מרגישים הלם, פחד, חרדה וצער. אנחנו באמת מרגישים שאנחנו צריכים לשבת השבוע שבעה״.

במרכז קהילתי רוחני נוסף הנוער לבני הקהילה חשים החברים פגועים שבעתיים בשל היחס של טראמפ למיעוטים,
"אנשים מאיתנו מרגישים משבר רוחני. צצות שאלות כמו פניה של אמריקה לאן? ואנחנו הרבנים צריכים לענות על כך או לפחות להכיל את הרגשות הקשים", מסביר רבאיי קונסרבטיבי.

"אנשים ונשים חשים פחד ודאגה ממה שקרה", טוען רבאיי רפורמי בכיר מלוס אנג׳לס, לכן חשוב להתאסף יחד, לשיר, להתחזק ולעבד כולנו בצוותא את האבל".

אחת המתפללות סיפרה כי חשה צער גדול אולם אחרי ערב שירה כאשר הקהל אמר יחד את נוסח ברכת הכהנים חשה פתאום רגעי חיזוק והתעלות. "נקווה שנשרוד את התקופה הקשה הזאת, זה לא פשוט, ערכיה של אמריקה משתנים וזה מצער מאוד", היא אומרת ומלמדת כי חשש הרפורמים ואנשי השמאל מפני טראמפ הוא אכן מאותת לטובה עבור ישראל שמותקפת כל העת בידי הרפורמים תומכי השמאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר