דונלד טראמפ החדש

נשיא ארה"ב הנבחר: "נחוש להגיע להסכם בין ישראל והפלסטינים"

בסבב ראיונות שהעניק הנשיא הנבחר של ארה"ב, הוא הצהיר על כוונתו להשיג הסכם בין הפלסטינים וישראל. את הילרי קלינטון, יריבתו המושבעת במירוץ, הוא מגדיר כעת "חזקה וחכמה מאוד" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ לאחר נצחונו (צילום: lev radin / shutterstock)

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד ג'יי טראמפ העניק סבב ראיונות לכלי התקשורת בארה"ב לאחר ניצחונו בבחירות, במהלכן גם התייחס לראשונה מאז נצחונו לנושא הישראלי-פלסטיני ואמר כי הוא מקווה להביא לסיומו במהלך כהונתו בבית הלבן.

טראמפ אמר בסוף השבוע בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הסכסוך בין ישראל והפלסטינים הוא "מלחמה שלעולם לא נגמרת" וכי הוא מקווה שהוא יהיה זה שיביא לסיומה: "זה ההסכם האולטימטיבי. כאדם שעושה עסקאות, הייתי רוצה לעשות את העסקה הבלתי ניתנת להשגה. והייתי רוצה לעשות זאת למען האנושות".

יצויין, כי לאורך קמפיין הבחירות שלו, הקפיד טראמפ להביע תמיכה בלתי מסוייגת בישראל, למעט מספר מקרים בהם נתפס באמירות מביכות כמו "היהודים לא יצביעו לי כי איני רוצה את הכסף שלהם", או כשאמר כי יבוא למשא ומתן בין ישראל והפלסטינים כמתווך ניטרלי.

אלא, שכעת, מאז היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות, מנסה טראמפ להציג פניו חדשות ומפוייסות יותר. כך למשל, הוא הצהיר כי בעקבות הפגישה הראשונה שקיים עם הנשיא היוצא ברק אובמה, הוא החליט לשקול שלא לבטל לחלוטין את תכנית ביטוח הבריאות של ברק אובמה - אלא לשנות מספר חלקים בה.

הוכחה נוספת ל"טראמפ החדש", ניתן לראות בהתייחסותו להצהרתו בעבר כי ימנה תובע מיוחד לחקירת הילרי קלינטון. "זה שונה עכשיו. זה לא משהו שהשקעתי בו מחשבה רבה, כי אני רוצה לפתור את סוגיות ביטוח הבריאות, התעסוקה, בקרת הגבולות ורפורמת המס".

טראמפ אמר עוד בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי הוא עשוי לשוחח בקרב טלפונית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בנוגע לסוריה אמר טראמפ כי "יש לי השקפה הפוכה מזו של רבים בנוגע לסוריה. אם תתקוף את אסד, נמצא את עצמנו נלחמים נגד רוסיה, נלחמים נגד סוריה".

גם בראיון שהעניק ל-CNN התייחס טראמפ ליריבתו קלינטון, אותה הוא מגדיר כעת "חזקה מאוד וחכמה מאוד". הוא סיפר על שיחת הטלפון שקיימו לאחר הבחירות: "הילרי התקשרה וזו הייתה שיחה נהדרת. זו הייתה שיחה קשה עבורה, אני מתאר לעצמי, קשה יותר משהיא הייתה עבורי במקרה ההפוך. ועבורי לו זה היה הפוך זה היה קשה מאוד, מאוד. היא לא יכלה להיות נחמדה יותר. היא פשוט אמרה 'ברכות, דונלד, כל הכבוד', ואני השבתי 'אני רוצה להודות לך מאוד, היית יריבה נהדרת'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר