אפקט טראמפ: עליה משמעותית בביקוש לנדל"ן באיו"ש

בירושלים לא ממתינים לכניסתו של הנשיא החדש לבית הלבן בינואר, וכבר עתה החלו להפשיר תכניות בניה בשכונות המצויות מעבר לקו הירוק מה שנחשב בעיני ממשל אובאמה כסדין אדום (נדל"ן, שיווקי)

בירושלים לא ממתינים לטראמפ. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אם חיפשתם בשורה ישראלית מיידית בעקבות תוצאות הבחירות בארה"ב, הרי שניתן כבר למצוא אחת כזו בגזרת הנדל"ן.

הקפאת הבניה עליה הכריז נתניהו בשנת 2009 בעקבות לחץ אמריקני, השפיעה על שוק הנדל"ן בהתיישבות באופן טבעי, וגרמה להאטה ברכישת קרקעות.

עתה, משנבחר טראמפ שהביע את עמדתו בסוגיית הבניה באופן חד-משמעי ולפיה "בניה בשטחים איננה מכשול לשלום", ולמחרת הבחירות אף חזר על הדברים יועצו הבכיר לענייני ישראל ג'ייסון גרינבלט, החלה התעוררות מיידית בשוק הנדל"ן.

ב"קרן ירושלים המאוחדת" המשווקת את פרוייקט "גבעת אדומים" ציינו: "היות והקרקע הסמוכה לירושלים ולמעלה אדומים הינה פרטית ורשומה בטאבו, לא קיים מכשול ממשי להפשרתה, זאת מעבר לכך שממשלת ישראל כבר החליטה בעבר להקים על אדמות גבעת-אדומים יישוב, וועדת שרים אף העניקה למקום את שמו".

פרוייקט גבעת אדומים בעוטף ירושלים. צילום: יחצ

לפי הערכת גורמים בשוק הנדל"ן גישתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ גרמה בפועל לעלייה במחירי הקרקעות באיו"ש בכלל ובאיזור ירושלים בפרט, ולכן רכישה בתזמון הנוכחי עשויה להתגלות כהשקעה נבונה.

לעת עתה מחירה של יחידת קרקע בפרוייקט עומד על 75,000 ש"ח, כאשר היתרה בסך 24,000 ש"ח משולמת רק במועד הפשרת הקרקע. בנוסף, מציעה הקרן לרכוש יחידה שניה בחצי המחיר.

על פי פרסומים בתקשורת, בירושלים לא ממתינים לכניסתו של טראמפ לבית הלבן בינואר, וכבר עתה החלו להפשיר תכניות בניה בשכונות המצויות מעבר לקו הירוק מה שנחשב בעיני ממשל אובאמה כסדין אדום.

נדמה שגם במשרדי האוצר והשיכון יברכו על שינוי המגמה שיכולה לסייע בזירוז פתרון משבר הדיור.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר