החתן או מנהלת הקמפיין

המועמדים המובילים: מי יהיה ראש הסגל של טראמפ?

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, החל לבחור מאז היבחרו בקו ממלכתי יותר. אך הוכחה חד משמעית לכך תתקבל כאשר יבחר את ראש הסגל. האם הוא יהיה ממלכתי או אנטי ממסדי? | המועמדים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דונלד טראמפ, בתו איוונקה והחתן ג'ארד קושנר - הזוק החזק (צילום: שאטרסטוק)

מאז היבחרו של איל הנדל"ן דונלד טראמפ לכהן כנשיא ארצות-הברית נראה שהוא בוחר בדרך ממלכתית יותר.

כבר בנאום הניצחון נדמה היה שלבוחריו נגלה טראמפ מתון ושקול ובהמשך פגישתו הארוכה עם הנשיא היוצא ברק אובמה, הדיבורים על ריכוך העמדות בנושא כלכלה, חוק הבריאות של אובמה ואפילו יחסי ישראל והעולם הערבי הפכו לרווחות בקרב פרשנים שבישרו על שינוי עמדה מסויים.

קשה לדעת האם מדובר אכן בטראמפ ממלכתי יותר המבקש לאחות את הקרעים וליצור ברית מחודשת עם הממסד הרפובליקני במפלגתו שעד כה התנכר לו ברובו ואולי אף עם חלקים במפלגה הדמוקרטית מה שמוביל להבעת עמדות יותר מרכזיות ובשפה ממלכתית או שאולי מדובר בקריצה בלבד מהשפה ולחוץ לעם האמריקאי שיידע שיש על מי לסמוך.

מה שבטוח, לדברי פרשנים רבים, שהעמדות הסופיות ייקבעו על ידי הצוות שילווה את הנשיא החדש והיקף הסמכויות אותם יאציל עליהם.

מי שנחשב לראש החץ ולמי שיוביל את המהלכים הפוליטיים והמדיניים מבית ומחוץ הוא ראש הסגל שהשפעתו על הנשיא רבה עד מאוד.

בכלי התקשורת נפוצו שמועות על רקע ביקורו של טראמפ בסוף השבוע האחרון בבית הלבן כי מי שיאייש את התפקיד יהיה חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר.

איש העסקים היהודי, בעלה של איוונקה, המחזיק בחברת הנדל"ן "קושנר נכסים" וכן בעיתון ה"ניו יורק אובזרוור" ונחשב למנהל הניו מדיה של הקמפיין המוצלח ובכלל לאיש החזק יחד עם רעייתו מאחורי החלטותיו של הנשיא.

קושנר טייל במדשאות הבית הלבן עם דניס מקדאנה, ראש הסגל הנוכחי, זאת בזמן שטראמפ ערך את פגישתו הרשמית עם ברק אובמה מה שהוביל לגל השמועות.

איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר (צילום: שאטרסטוק)

מנגד טוענים אחרים כי טראמפ יודע שלא מדובר בעסק משפחתי וכי לא מקובל למנות בן משפחה לתפקיד ראש הסגל ועל כן ההערכה הינה שהזוג קושנר יישארו הדמויות הדומיננטיות בהחלטות אולם בפועל ימונה לראש הסגל אדם אחר הנמנה על נאמניהם.

שם בולט המוזכר בכלי התקשורת בארה"ב הינו של יו"ר הוועדה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית, ריינס פרייבוס, הנחשב למי שחיבר בין טראמפ לבין הממסד הרפובליקני וריכך את התנגדותם.

פרייבוס, אסטרטג מבריק ועסקן פוליטי מקושר, נחשב למחובר מאוד לממסד בוושינגטון אותו הרבה טראמפ לתקוף במהלך מערכת הבחירות אולם כעת ייתכן והנשיא הטרי מבין שעדיף לשתף פעולה עם מי שניתן מקרב בסיס המפלגה.

פרייבוס, בן 44, יליד ויסקונסין, נחשב לחבר קרוב של יושב ראש בית הנבחרים, לצד חברים נוספים בוועדה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית. פריבוס עמד מאחורי מערך השטח של קמפיין טראמפ, בשינוע הבוחרים לקלפיות.

שם נוסף שעולה הינו של מנהלת הקמפיין, קליאן קונוואי, שנכנסה לתפקידה באוגוסט האחרון.

קונוואי נחשבה למסבירנית מעולה של טראמפ בערוצי החדשות השונים, ורבים נותנים לה קרדיט על שמירת טראמפ ממוקד בתקיפת יריבתו, הילרי קלינטון, בימים האחרונים של הקמפיין.

בנוסף היא יצרה חיבור מדהים בין קהל הנשים לטראמפ זאת למרות סגנונו הבוטה והמשברים התקשורתיים שיצר, דבר שבא לידי ביטוי בדפוסי ההצבעה בקלפיות באחוז הנשים הגבוה שתמך בטראמפ.

שם נוסף שעלה הוא של העיתונאי סטיב באנון.

באנון, ניהל עד מערכת הבחירות אתר חדשות ימני שמרני שידוע בתיאוריות הקונספירציה שהוא מפיץ, המקובלות בקרב לאומנים ימניים. באנון נחשב לאאוט סיידר ולמי שמבטא טוב את עמדותיו המהפכניות של טראמפ כפי שנשמעו במהלך הקמפיין.

"השאלה הגדולה האם טראמפ מבקש להישאר אנטי ממסדי או שבכוונתו להפוך לממלכתי יותר וזה הרבה תלוי במי שהוא יבחר בו לכהן כראש הסגל וכיד ימינו", מסבירים פרשנים.

חשוב לזכור, הם מציינים, כי טראמפ כמו טראמפ יכול להפתיע ברגע האחרון עם מועמד אחר ובלתי צפוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר