הליגה נגד השמצה נגד סטיב באנון

מינוי אנטישמי? סערה סביב היועץ הבכיר של דונלד טראמפ

הנשיא טראמפ החליט לקרוץ לממסד ולמנות את ריינס פרייבוס לראש הסגל. אלא שמנגד, מינה את סטיב באנון ליועצו הבכיר, מה שפתח תיבת פנדורה - האם מדובר באנטישמי נגד יהודים? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סטיב באנון ודונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

במשך מספר ימים התחוללה תחרות סמויה בין שני יועצי הקמפיין של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ מי יכהן כראש הסגל - התפקיד הבכיר ביותר בממשל האמריקאי החדש.

היו שצידדו בריינס פרייבוס, מי שחיבר את טראמפ למנגנון הוותיק של המפלגה הרפובליקנית. פרשנים פוליטיים העריכו כי הבחירה בו מסמלת עידן של טראמפ חדש, כממלכתי יותר וממסדי, שיחזור בו מחלק מהבטחות הבחירות שנאמרו לצורכי הקמפיין.

מנגד, ניצב העיתונאי הימני-קיצוני, סטיב באנון, מאתר 'ברייטברט', הנחשב לקונסיפרטור ולבעל דעות מהפכניות במיוחד. בחירה בו היתה לדעת הפרשנים מסמלת כי פניו של טראמפ להמשיך את יישום הקמפיין הפרובוקטיבי והסוער גם במהלך כהונתו.

לבסוף, החליט טראמפ - גם וגם, עם העדפה לקריצה לממסד. טראמפ בחר בריינס פרייבוס, הנחשב לעסקן וותיק במפלגה הרפובליקנית ולבעל קשרים וכישורים לתפקיד ראש הסגל.

לצד זאת מינה טראמפ את סטיב באנון ליועץ אסטרטגי בכיר, כשהוא נאמן להבטחתו במערכת הבחירות "להביא אנשים מחוץ לביתה הפוליטית" וההערכות כי השפעתו על ההחלטות תהיה רבה במיוחד.

באתר היהודי 'פורוורד' מציינים כי מעמדו של באנון צפוי להיות אף שווה ערך לשל ריינס פרייבוס ראש הסגל, ומדגישים כי בהודעת הבית הלבן נכתב שמו של באנון לפני פרייבוס, מה שמרמז על מעמדו האיתן וכוח השפעתו.

אלא שבחירתו של באנון פתחה בשעות האחרונות תיבת פנדורה כשמתברר כי העיתונאי הקיצוני מחזיק בדעות בעייתיות ואולי אף אנטישמיות כלפי יהודים.

במשפט גירושין קשה שניהלה רעייתו לשעבר מולו העידה בשבועה כי באנון סירב לרשום את ילדיהם לבית ספר מסויים בטענה כי לומדים בו מידי הרבה ילדים יהודים. "אני לא רוצה שהילדים שלי ילמדו עם יהודים וילמדו להיות פרחחים בכיינים", אמר על פי הטענות.

בית ספר נוסף הפריע לו משום שמצא בו מידי הרבה ספרי יהדות על חג החנוכה ולבית ספר נוסף סירב משום שהמבנה שימש כבית כנסת בעבר.

לטענת גורמים פוליטיים נירמל באנון באתרו תיאוריות מהפכניות על שליטת יהודים בעולם.

בנוסף אוחז באנון בדעות מהפכניות בנושאי נשים והיחס להפלות כאשר בעבר התבטא ואמר כי "אין אפלייה נגד נשים בשוק הטכנולוגי, הן פשוט גרועות בראיונות עבודה".

הליגה נגד השמצה, הנחשבת לאחד הארגונים היהודים הבולטים בארצות הברית, הוציאה הודעת גינוי למינוי בטענה ‏כי מדובר ב"מינוי עוין לערכים האמריקאיים".

מנגד, גורמים במפלגה הרפובליקנית טוענים כי השמועות מבוססות על מאבק גירושין ולא אומתו אף פעם מה גם שלדבריהם קשה לרבים לקבל אדם בעל דעות מקוריות בנושאים רבים.

לדבריהם אין מדובר באנטישמי אלא באדם שדואג לערכים ולמסורת של אמריקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר