אל תמצמצו

הפתרון המהיר בעולם לקובייה הונגרית • צפו

הרובוט הגרמני Sub1 מדהים בפתרון המהיר שהוא מציג לחידת הקובייה ההונגרית מעט יותר מחצי שנייה מספיקה לו כדי לפתור את הקובייה בשלמות • צפו בביצוע (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום מסך יוטיוב)

חושבים שאתם מהירים? צפו ברובוט Sub1 שמצליח לפתור קובייה הונגרית ב-0.637 שניות. מדובר בשיא חדש. השיא הקודם, אגב, היה של דגם קודם של אותו רובוט - ואז הוא עמד על 0.887 שניות.

השיא החדש לרובוט הושג, על פי הדיווח ב-ynet, בתערוכת אלקטרוניקה במינכן והרובוט עצמו יוצר על-ידי חברה גרמנית. בחברה הגרמנית הסבירו כי לרובוט שישה מנועים והוא מחובר למחשב. ברגע שהמחשב מוצא את הפתרון המהיר ביותר לקובייה ההונגרית - הוא שולח את ההוראות לרובוט שבזריזות אדירה מגלגל את הקובייה לפתרון.

במקרה ותהיתם השיא הנוכחי לבן אנוש שייך ללוקאס אטר בן ה-14 אשר פתר את הקובייה בזמן של 4.9 שניות בסך הכול וכרגע לא נראה שניתן לשבור את השיא בקלות.

הקובייה ההונגרית נחשבת לצעצוע הנמכר ביותר בעולם ובשנים האחרונות היא זכתה לעדנה מחודשת כשילדים רבים משחקים בה ומנסים למצוא את הפתרון המהיר ביותר עבורה. היא הומצאה בשנת 1974 על ידי האדריכל והפסל ההונגרי פרופ' ארנו רוביק. מדובר בקוביית פלסטיק בעלת שש פאות, כל אחת מחולקת לתשעה ריבועים שיכולים לחלוף זה על זה, להסתובב ובכך לשנות את מיקומם. לקובייה נוצרו במרוצת השנים גרסאות נוספות של פחות ויותר ריבועים בכל פאה כדי ליצור אתגר קל או קשה יותר עבור מומחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר