אין דחייה

בג"ץ דחה את בקשת המדינה לדחות את פינוי עמונה

בית המשפט העליון דחה את בקשת המדינה לדחות בשבעה חודשים את פינוי היישוב עמונה. "עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק דין ייהפכו להמלצה", נפסק (חדשות, בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הפגנות תומכי עמונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

בג"ץ דחה את בקשת המדינה להאריך את המועד לפינוי היישוב עמונה. בהחלטה נכתב: "במקרה שלפנינו, כבמקרים אחרים בעבר, התבקשנו 'בדקה התשעים' להאריך מועד לפינוי שנקבע בפסק דין. עינינו הרואות, כי כל פרק זמן שניתן, ארוך ככל שיהיה, אינו מספיק. עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק דין ייהפכו להמלצה"

עוד נאמר בפסק הדין כי "בקשת המדינה - הנסמכת בעיקרה על שיקולים שכבר "שוקללו" בפסק הדין המקורי – מהווה למעשה ניסיון לשנות את האישונים שנקבעו בו. זאת לא ניתן לקבל".

"עם זאת, אסור להתעלם גם מההשלכות שעלולות להיות להימנעות מביצוע פסק הדין בנסיבות כאלה. המסר הטמון בכך הוא שניתן למנוע ביצועם של פסקי דין בשל חשש של המדינה מפני איומים ואלימות, מסר שעימו אין להשלים במדינת חוק", החליטו שופטי בג"ץ.

המשמעות היא שעל המדינה לבצע את פינוי עמונה בתאריך המתוכנן - לקראת סוף 2016 - מה שהופך את חוק ההסדרה לקריטי. כזכור, החוק שאושר אתמול בקריאה ראשונה בכנסת בוועדת השרים לענייני חקיקה למרות רצונו של נתניהו להמתין להחלטת בג"צ ולא לקדם בינתיים את החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר