התפתחות מדאיגה

סין ואיראן סיכמו על תרגילים צבאיים

האם האיראנים חוששים מטראמפ ומנסים לצבור עוצמה באמצעות דיפלומטיה? בייג'ינג וטהרן סיכמו על תרגילים צבאיים משותפים ועל שיתוף פעולה במלחמה בטרור (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרטוק)

שיתוף פעולה לא מפתיע אך בהחלט מדאיג: תחנת הטלוויזיה הממלכתית של איראן דיווחה היום (ב') כי הרפובליקה האסלאמית הקיצונית וסין הקומוניסטית חתמו על הסכם לקיום תרגילי צבא משותפים ושיתוף פעולה בלחימה בטרור. שר ההגנה האיראני חוסיין דהקאן חתם על ההסכם מול מקבילו הסיני צ'אנג וונקואן. באופן אירוני ומשעשע, הסינים מתמודדים דווקא מול טרור אסלאמי של מיעוטים במדינה.

לפי הדיווח האיראני, שתי המדינות יפעלו במשותף גם מול איומי טרור. בשנים האחרונות התהדקו הקשרים הצבאיים בין שתי המדינות לאור הסנקציות מהן סבלה איראן בידי המערב.

קשה להצביע האם בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב השפיעה על הקשר בין שתי המדינות שטראמפ הצהיר כי ינהג עימן בנוקשות, יצוין כי הסכמים מסוג זה בדרך נחתמים לאחר תקופה ארוכה של דיונים ולא מדובר בפרויקט בן פחות משבוע אז ניצח טראמפ את יריבתו, הילרי קלינטון.

הסינים מנסים בינתיים לגשש אצל טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג שוחח עמו היום בטלפון, ומלשכת הנשיא הנבחר נמסר כי השניים השיגו "תחושה ברורה של כבוד הדדי".

בתקשורת הסינית דווח כי ג'ינפינג בירך את טראמפ על ניצחונו בבחירות, ואמר לטראמפ כי "שיתוף פעולה הוא הבחירה הנכונה" עבור ארה"ב וסין. עוד נאמר כי השניים הסכימו להיפגש "בקרוב".

באופן כללי הסינים מקפידים על שמירה על האינטרסים שלהם כך הם יכולים לשמור על קשרים הדוקים עם ישראל מחד ועם איראן מאידך כשהאינטרס הכלכלי הוא היחיד שמפעיל את בייג'ין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר