השריפה נבלמה

סערה בקהילה היהודית בברלין סביב קבורתו של האמן הישראלי צ'רלי מגירה

הקהילה היהודית בברלין סוערת כתוצאה ממאבק סביב קבורתו של האמן הישראלי גבי אבודרהם. לאחר התערבות משפטית הצליחה המשפחה למנוע את שריפת הגופה. כעת, אשתו הגיורת דורשת קבורה בבית עלמין לא-יהודי ושאר בני משפחתו מבקשים לקיים לו טקס יהודי כהלכה (חרדים)

צ'רלי מגירה (צילום: מתוך פייסבוק)

הקהילה היהודית בברלין סוערת בימים האחרונים כתוצאה ממאבק סביב קבורתו של האמן הישראלי גבי אבודרהם, הידוע יותר בשם הבמה שלו "צ'ארלי מגירה", שנפטר בסוף השבוע שעבר בעיר. המאבק מתנהל בין אשתו הגיורת של אבודרהם שרצתה בתחילה שגופתו תישרף וכעת מבקשת שתיקבר בבית עלמין לא יהודי בברלין - לבין בני משפחתו האחרים והקהילה היהודית המקומית המבקשים לקיים טקס קבורה יהודי מסורתי.

במסגרת המאבק, אביו ואחיו של אבודרהם הגישו היום (שני) בקשה לצו עיכוב בבית המשפט בברלין מלקיים את הלוויה אותה מבקשת אשתו לקיים שעתידה להתקיים בבית עלמין לא יהודי בעיר. הבקשה הוגשה בסיוע הקהילה היהודית המקומית, ומצורפת אליה חוות דעת הלכתית מאת הגאון הרב יהודה טייכטל, רבה של הקהילה.

ביום שישי האחרון הצליחו בני המשפחה בסיוע הקהילה לטרפד את שריפת גופתו של האמן באמצעות עתירה שהתקבלה בבית המשפט.

הרב טייכטל; "שיח של כבוד מול כלל בני המשפחה" (באדיבות המצלם)

אבודרהם נולד וגדל בבית שאן, ובצעירותו החל לעסוק במוזיקת רוק. בתחילת שנות האלפיים פרץ אבודרהם לתודעה הישראלית כאשר פרסם שני אלבומי רוק בהפרש של שנתיים, בשנים 2001 ו-2003. לאחר מכן יצא למסעות הופעות עם הרכבים מוזיקליים שונים ובשנים האחרונות כאמור התגורר ופעל בברלין. הוא היה בן 44 במותו.

הרב טייכטל אמר הערב כי "ברור לנו שזוהי טרגדיה עבור המשפחה ולכן אין כאן כל 'מאבק' רק ניסיון שלנו, כתוצאה מפנייה מבני המשפחה, לתת לנפטר את הכבוד האחרון לו ראוי כל יהודי מתוך שיח של כבוד מול כלל בני המשפחה, ואני מקווה שאכן נצליח בעז"ה לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר