צפו בווידאו

נתניהו לרפורמים: "מה שקרה עם מתווה הגז קרה גם לכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב לרפורמים והשווה בין כישלונו להעביר את מתווה הגז לסאגת הכותל הרפורמי. "אני חושב שצריך דיפלומטיה שקטה בין יהודים ליהודים". צפו בדברי רה"מ (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו מופיע באירוע בשידור חי (צילום: ‏‎Jewish Federations of North America / פייסבוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שלישי, שעון ישראל) שיחת וידאו מיוחדת שהוקרנה בפני באי עצרת הפדרציות של הקהילות היהודיות בצפון אמריקה, והקדיש חלק ניכר מדבריו לסוגיית המשבר סביב הכותל המערבי והרפורמים.

"אני רוצה לדבר על הכותל", אמר נתניהו, "הכותל זה משהו שמדבר לכל יהודי. כשאני מגיע לשם ונוגע באבנים ואני מסתכל למעלה - אני יודע מה זה מסמל. בהיסטוריה שלנו זה אבן הפינה של האמונה שלנו, אבן הפינה של ההמשכיות שלנו ואבן הפינה של הולדת העם שלנו כעם חופשי בארצנו".

נתניהו המשיך לתאר בהתרגשות את תחושותיו כלפי שריד בית המקדש ואמר: "כל זה מדבר אלי ואני יודע שזה גם מדבר אליכם. כשאני הולך לכותל ורואה שם יהודים שהגיעו מכל רחבי העולם והם נוגעים באבנים, אפשר לראות את הרגש העז שלהם למקום, כולכם מבינים בדיוק על מה אני מדבר".

בשלב זה התייחס נתניהו למתווה הכותל שהוצע לצדדים ואמר: "זו הסיבה שייסדתי מדיניות שתאפשר לכותל להכיל את כל היהודים, את כל חלקי העולם היהודי וזו נשארה המדיניות שלנו, כשאנו מעגנים זאת בהחלטת ממשלה".

ראש ממשלת ישראל דיבר גלויות ואמר: "עכשיו אני אספר לכם סוד על הממשלה הישראלית, אצלנו זה לא עובד באותה צורה בה הממשל בארה"ב עובד. לדוגמא, החלטה שקיבלנו לגבי מתווה הגז, מיליארדים של דולרים מגז טבעי שיכנסו לכלכלה הישראלית וישדרגו את הכלכלה, העברתי את זה בממשלה אבל לא הצלחנו להעביר את זה, היינו חייבים לעבוד ולהגיע להסכמים חדשים ובסופו של דבר העברנו את זה".

"במידה מסוימת", הצהיר נתניהו, "זה מה שקרה לכם. אנחנו עובדים על פתרונות, אנחנו עובדים עם המפלגות ועדיין צריכים לעבוד עוד קצת, זה לא פשוט, זה מורכב. קחו את הזמן שלכם, דברו עם המפלגות ובדקו אם אפשר להגיע לסיכומים מתקבלים".

"והנה נקודת המבט שלי להצלחה" הוסיף נתניהו, "אנחנו יכולים לבנות מחסומים ובריקדות, זה לא יפתור את זה - אני למדתי ואני יודע מה אני מדבר, לפעמים צריך דיפלומטיה שקטה. הרבה פעמים צריך דיפלומטיה שקטה בין יהודים לערבים. זה מקום (מתווה הכותל. י.כ.) שאני חושב שצריך דיפלומטיה שקטה בין יהודים ליהודים, כך שיש סיכויים גדולים בהרבה לקבל את המתווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר