12 מיליארד בשנה

74% מהישראלים קונים מוצרים באינטרנט

יוקר המחייה והמחירים הזולים במיוחד עושים את שלהם. סקר של חברת פייפל חושף כי רוב הציבור הישראלי רוכש מוצרים דרך האינטרנט בסכום של כ-12 מיליארד שקל בשנה (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לא צריך לזה הוכחות ממשיות ויעיד על כך כל סניף דואר עמוס חבילות מסין או מנקסט אבל עכשיו יש גם סקר ומספרים שחושפים שאכן יש מהפכה בצורת הקנייה של הישראלים שגילו את הקנייה באינטרנט.

על פי ההערכות, 11.8 מיליארד שקל יוציאו הישראלים ב־2016 על קניות באינטרנט. מדובר בגידול של 18% בהשוואה ל־2015. נתח הקניות באינטרנט באמצעות הסלולר עלה בצורה דרמטית יותר, של 51% בהשוואה לשנה הקודמת, והגיע ל־2.73 מיליארד שקל. 74% מהישראלים קנו בשנה האחרונה באינטרנט וההערכות שהמספרים יגדלו.

נתונים אלה עולים מסקר עולמי שערכה חברת התשלומים Paypal. בחברה צופים כי ב־2018 יגיע היקף הקניות של הישראלים באינטרנט ל־15 מיליארד שקל, כאשר הסלולר יתפוס נתח של שליש מהקניות.

יצוין, כי רבים מבצעים קניות של בגדים או ציוד אלקטרוני דרך האינטרנט למרות פרק הזמן הארוך לעתים מאז ביצוע ההזמנה ועד לקבלת הפריטים כשבחלק מהמקרים דואר ישראל הוא האשם בעיכוב בשל התנהלותו האיטית והרשלנית.

על פי נתוני הסקר שנחשף ב"ידיעות אחרונות", הגידול ברכישה הישראלית באינטרנט גדול ביחסייות למדינות אירופה וכי הישראלים נכנסים לתחום במהירות רבה.

הסקר חשף עוד כי יום הקניות "בלק פריידיי" - יום שישי השחור שמתקיים מידי שנה לקראת סוף השנה האזרחית, איבד מעט מיוקרתו כיום הקניות האולטימטיבי של הישראלים באינטרנט, אם כי הוא עדיין מוביל כיום הקניות הגדול ביותר זאת בשל המבצעים הגדולים של כל האתרים בעולם באותו יום.

"הישראלים גילו גם אירועי קניות נוספים, אם כי חודשי נובמבר־דצמבר מהווים את חודשי השיא של הקניות באינטרנט. המחיר הוא המשפיע הגדול ביותר על החלטות הקנייה של ישראלים, ואלו הם חודשי המבצעים הגדולים בעולם", מסבירים בפייפל.

יצוין, כי במקרים רבים לא רק המחיר הוא המשפיע אלא גם סוג המוצרים שלא מגיע לישראל בחנויות רגילות. ישנם מוצרים רבים שניתן להשיג אותם רק בחו"ל וההזמנה באינטרנט הפכה אותם לנגישים וזמינים דוגמת תחום משחקי הקופסא האיכותיים שנמצא בישראל בחיתוליו, כשבחנות צעצועים ישראלית תמצאו משחקים ישנים מאד וברמה נמוכה ואילו בעולם המבחר אדיר ובאיכות פי כמה מבחינת התוכן והעניין.

הסקר הגלובלי של פייפאל נערך באמצעות חברת הסקרים הבינלאומית IPSOS בקרב 28,000 צרכנים גולשי אינטרנט מעל גיל 18 ב־32 מדינות. על פי הסקר, 71% מהישראלים שקנו באינטרנט קנו בחו"ל, 55% קנו גם באתרים ישראליים וגם בחו"ל.

החסמים הגדולים לקניות באינטרנט באתרים מחו"ל היו חשש שהמוצר לא יהיה כמו המוצר שתואר (44% ממי שלא קנו באתרים בחו"ל), חשש שהמוצר לא יגיע (40%), חשש שלא יצליחו לקבל עזרה במקרה של קשיים (39%) וקשיים בהחזרות (37%). מצד שני, החיסכון הכספי ואבטחת התשלום מהווים גורמים משמעותיים בהחלטת הקנייה. המגוון באתר תופס רק את המקום השישי בשיקולי הקנייה.

סין היא מדינת הקניות המובילה של הישראלים. 53% מהישראלים קנו השנה מאתרים סיניים בהיקף של 1.57 מיליארד שקל. במקום השני נמצאים האתרים האמריקאיים ש־30% מהישראלים קנו בהם בהיקף של 1.64 מיליארד שקל, ובמקום השלישי אתרים בריטיים עם 18% מהקניות ומחזור של 475 מיליון שקל.

יצוין, כי ברוב המקרים המוצרים אותם מזמינים הישראלים הם מוצרים קטנים, מתחת ל-70 דולר וזאת כדי להימנע מתשלום מכס שלעתים הופך את הקנייה ללא משתלמת בעליל. ייתכן והנתונים האלו אמורים להיות אור אדום למדינה וסוחריה שמפסידים נתח אדיר מהשוק הישראלי שמעביר את כספו לסין ולמדינות אחרות במקום לרכוש בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר