"אין ציפיות"

בשאר אסד על טראמפ: "נוכל להילחם יחד בטרור"

נשיא סוריה נשמע מרוצה למדי מנצחונו של דונלד טראמפ בבחירות בארה"ב. בראיון נדיר שנתן לערוץ תקשורת מפורטוגל התייחס אסד ליחסים עם ארה"ב ולמלחמה בארצו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אסד בראיון (צילום מסך יוטיוב)

אולי זה הקשר בין פוטין לטראמפ ואולי סתם ניתוק מהמציאות, אבל נראה כי נשיא סוריה המתפוררת, בשאר אסאד, מרוצה מבחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב.

אסד התייחס אמש (שלישי) בראיון לערוץ טלוויזיה פורטוגלי לראשונה לבחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ואמר כי הוא מצפה שכעת ארה"ב "תפסיק לתמוך בטרוריסטים" כשהוא מכוון את דבריו לתמיכת ארה"ב בארגוני המורדים במשטרו.

אסד, שנשאל מה הציפיות שלו מהנשיא האמריקני הנבחר וענה: "אין לנו ציפיות רבות משום שהממשל האמריקני אינו רק הנשיא. יש כוחות שונים בממשל ולוביסטים שמשפיעים על כל נשיא. נצטרך לחכות ולראות. יש לנו ציפיות שארה"ב לא תהיה מוטה, שתכבד את החוק הבינלאומי ושלא תתערב בעניינים של מדינות אחרות".

"אם טראמפ יילחם בטרוריסטים, נהיה בעלי ברית טבעיים שלו בהקשר הזה, יחד עם הרוסים והאיראנים ועם עוד מדינות אחרות שרוצות להביס את הטרוריסטים. אנחנו מוכנים לשתף פעולה עם כל אחד בעולם במלחמה בטרור ללא כל תנאי. זו המדיניות שלנו לא מהיום, לא מאתמול, לאורך שנים. אפילו לפני המלחמה בסוריה", אמר הנשיא הסורי שמצליח להישאר על כסאו למרות מלחמת האזרחים בארצו שנמשכת כבר כמעט שש שנים.

כזכור, במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות התייחס טראמפ לסוריה כמה פעמים. עוד במהלך הפריימריז של המפלגה הרפובליקית הוא הצהיר שאם ייבחר - יחזיר את כל הפליטים הסורים לארצם. בחודש שעבר הוא הזהיר שאם קלינטון תיבחר, המדיניות שלה - לפעול לסילוק אסד מהשלטון - תוביל למלחמת עולם שלישית מול רוסיה. כלומר, אסד יכול להיות רגוע בנוגע לפעולה צבאית אמריקאית נגד משטרו.

בראיון התייחס אסד לאמירה של סגן הנשיא המיועד, מייק פנס, שלפיה יהיה מוכן להשתמש בכוח צבאי כדי למנוע את המשך המשבר ההומניטרי בחאלב: "זה מנוגד לחוק הבינלאומי וזו הבעיה עם העמדה האמריקנית. הם סבורים שהם השוטר והשופט של העולם. הם מדינה ריבונית ועצמאית, ושם זה נגמר. הם אינם רשאים להתערב בנעשה במדינות אחרות. בגלל ההתערבות הזו, ב-50 השנים האחרונות הם רק טובים בליצור בעיות, לא בפתרונן. לכן אינני תולה תקוות רבות בחילופי הממשל. אם הם רוצים להמשיך באותה עמדה שיוצרת בעיות ברחבי העולם, זה מה שהם צריכים לעשות - להתערב בענייני מדינות אחרות".

בראיון התייחס אסד גם להצהרותיו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בעניין הלחימה בחאלב וההתערבות הצבאית הטורקית בצפון סוריה: "אתה מדבר על בן אדם חולה. יש לו שיגעון גדלות והוא לא יציב. הוא חי בתקופה העותמאנית. הוא לא חי בהווה והוא מנותק מהמציאות. כל טרוריסט שבא לסוריה מגיע דרך טורקיה ובתמיכתו של ארדואן. הלחימה באותם טרוריסטים היא כמו לחימה בצבאו של ארדואן ואני בכוונה לא אומר צבא טורקיה. אני אומר צבאו של ארדואן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר