בעקבות בג"צ עמונה

ניר ברקת דורש לפנות בתים בבית חנינא

ראש העיר הורה ליועמ"ש העירייה לפנות לבית המשפט בדרישה לפינוי בתים בבית חנינא שנמצאים על קרקע פרטית ברקת: "פסק דין עמונה לא מותיר לנו יותר שיקול דעת" (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
בית חנינא (צילום: ויקיפדיה)

בעקבות פסיקת בג"צ עמונה שלא לדחות את הריסת היישוב הגיש הבוקר (ד') היועץ המשפטי לעיריית ירושלים בקשה לבית המשפט לביצוע מיידי של צווי הריסה שיפוטיים ל- 14 מבנים בלתי חוקיים בהם מתגוררים כארבעים משפחות בשכונת בית חנינא, היושבים על קרקע פרטית בניהול האפוטרופוס הכללי של מדינת ישראל.

הפנייה כוללת דרישה לבטל עיכובי ביצוע לצווי הריסה בחלקות המנוהלות על ידי האפוטרופוס הכללי מטעם המדינה וכן להסמיך את הוועדה המקומית לביצוע ההריסה באופן מיידי.

ברקת שפוזל חזק לעבר מתפקדי הליכוד ציין לאחרונה כי הוא תומך בהסדרת סוגיית עמונה באופן חוקי, דבר שיאפשר הסדרת קרקעות גם לטובת תושבי מזרח ירושלים. "פסק דין עמונה לא מותיר לנו יותר שיקול דעת לאפשר גם למי שאינו בעלים במקרקעין לנסות להכשיר עבירות בנייה. אם לא תוסדר עמונה, ידנו כבולות ונאלץ להגיע גם בירושלים להרס של מאות או אלפי בתים. אין חוק אחד ליהודים וחוק אחר לערבים" אמר ברקת.

על פי ההערכות, מדובר במאות משפחות היושבות על קרקעות יהודיות בניהול האפוטרופוס הכללי שכבר הוגשו בגינם בשנים האחרונות כתבי אישום ובחלקם אף ניתנו צווי הריסה ע"י בתי המשפט. עד לבג"צ עמונה נהגו הרשויות ובתי המשפט לתת ארכות לדיירים שבנו באופן בלתי חוקי להכשיר את העבירות בדרך של הגשת תכניות והוצאת היתרים. כעת, בעקבות פסיקת בג"צ במקרה עמונה, תהיה מחויבת עיריית ירושלים לבצע את צווי ההריסה שהוציאו כאמור בתי המשפט.

הבקשה הנסמכת על פסיקת בג״ץ עמונה תחול לפי ההערכה על עוד אלפי מבנים בסטטוס דומה שכעת לא ניתן להסדירם והעירייה תהיה מחויבת לפעול אקטיבית להריסתם.

כידוע ישנם בתים נוספים שניתן לפנות באמצעות מאבק משפטי, בכבר הסילואן יש עשרות בתי יהודים תימנים, בהן התגוררו לאחר שעלו לארץ ישראל. לפני כמאה שנה נמלטו תושביו היהודים של הכפר בשל הפרעות שנעשו בהם ובבתים שלהם מתגוררים כיום ערבים.

במכתב ששלח בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר ברקת שפסק דין עמונה מחייב את רשויות האכיפה לפעול אקטיבית כדי למנוע גזל קרקעות ובנייה בלתי חוקית על קרקע פרטית ואף קבע שבמקרים כאלה חייבות רשויות האכיפה להציבם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר