למה בדאעש כל כך מרוצים מבחירת טראמפ?

בדאעש מברכים על בחירתו לנשיאות של טראמפ: הוא יהפוך את הגיוס לקל הרבה יותר ויגרום לצמיחה רבה של ארגוני האיסלאם הקיצוני (חדשות)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock )

אחרי התגובות ממנהיגי העולם והתנועות הפוליטיות הרבות שליוו את מערכת הבחירות בארצות הברית, מגיע תורם של ארגוני הטרור הגלובלי - הטאליבאן, אל קאעידה וכמובן ארגון המדינה האיסלמית – דאע"ש.

בראיון לדיילי מייל הבריטי אמר בכיר בארגון המדינה האיסלאמית באפגניסטאן, אבו עומאר אל קוארסאני, כי הארגון מברך על בכירתו של טראמפ לנשיאות ארצות הברית וכי "בטיפשותו ופזיזותו הוא יעורר תנועת נגד של מוסלמים שאינם קיצונים שיעברו לצד הקיצוני ויתגייסו לארגוני הטרור".

"האדם הזה מטורף לחלוטין. שנאתו המוחלטת למוסלמים תהפוך את מלאכת הגיוס לקלה. האמריקנים כרו לעצמם את בורות הקבורה" אמר.

בעמודי פייסבוק המזוהים עם תומכי דאע"ש התבטאו כי להיכן ש"הטראמפיזם" יגיע בארצות אירופה הוא יזרע ייאוש ופחד בין צעירי המוסלמים, והללו בתגובה יתגייסו לשורות המוג'הידין – הטרוריסטים. דברים ברוח זו צוטטו מפיו של איש הדת השעי הבכיר בעיראק מוקתדא א סאדר, שצוטט כאומר כי "אי ההבחנה בין איסלאם קיצוני ואלים ובין המאמינים תגרום לקיצוניות רבה ולהתגייסות לארגוני הטרור".

כזכור, לאורך הקמפיין תקף הנשיא הנבחר את תומכי האיסלאם הקיצוני והבטיח לנצחו כפי שארצות הברית ניצחה במלחמה הקרה. קולות אלו הועצמו בתקשורת האמריקאית למול בחירתו של הנשיא אובמה שלא לנקוט בצירוף המילים "טרור איסלאמי".

על אף שברור כי הנשיא הנבחר ירכך את עמדותיו ואמירותיו, נשמעים בקרב הקהילה המוסלמית בארצות הברית קולות של חשש מפני הרטוריקה בה הנשיא וצוותו משתמשים לצד צבירת תאוצה של ארגונים אנטישמים. כאנקדוטה שמוכיחה את מידת הלחץ בה מצויה קהילה זו, ניתן להציג כי בליל נצחונו של טראמפ קרס אתר האינטרנט של רשות ההגירה לקנדה.

בימים האחרונים עולים ברשתות החברתיות סרטונים ובהם נראה טראמפ נואם כנגד המוסלמים ובמקביל מופיעות בהם קריאות לנקום באמריקנים באמריקה ובאירופאים באירופה כפי שביקש הארגון מתומכיו במגזין דאעש שיצא לאור בסוף השבוע האחרון.

נראה כי ארצות הברית הרשמית אמנם תמתן את אמירותיה כנגד הקהילה ואולי אף תנסה ללכת לקראתה, אך מנגד תתמודד עם תחושות ניכור הולכות וגדלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר