הישג מרשים לעולם התורה

בפעילות גפני: תוספת של 48 מיליון שקלים לעולם הישיבות

מאז הקמת הקואליציה, התעקש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על ההסכם הקואליציוני והעלאת התקצוב לעולם הישיבות. ביום ראשון, הממשלה תאשר תוספת תקציב רטרואקטיבית (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הישג. ח"כ משה גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מתחילת הקדנציה הנוכחית של ממשלת נתניהו הרביעית פועלים חברי הכנסת, נציגי הציבור החרדי, לתקן את כל העוולות והקיצוצים לעולם התורה והישיבות שנגרמו בזמן הממשלה הקודמת בה היה שותף יו''ר סיעת יש עתיד יאיר לפיד.

הישגים רבים נרשמו בנושאי חוק הגיוס, רווחה ובריאות אולם בנושא מהותי אחד עדיין לא תוקן במלואו העוול הנורא. מדובר בנושא תקציב עולם הישיבות בו התחייבה הקואליציה להעמיד את ערך הנקודה (שיטת התקצוב) עבור תלמיד ישיבה ל-4.77 אולם בפועל ערך הנקודה שונה רק ל-4.64 מה שגרם לנזק של עשרות מליונים לעולם התורה ולאברכי הכוללים.

מתברר כי בהסכם הקואליציוני נקבע תקציב כולל לכלל עולם התורה והישיבות אולם ברגע האחרון הוכנס פנימה גם נושא תקצוב תלמידי חו"ל שמלכתחילה לא נחשב היה חלק מההסדר ועל כן בפועל העוגה נחלקה ליותר חלקים מה שגרם לירידה בערך הנקודה וממילא להפסד כספי גדול.

זו גם היתה הסיבה שלפני החגים נחשף ב"כיכר השבת" החשש מפני קיצוץ נרחב במלגות האברכים שכן חלק מהסכום הגיע לבסוף למטרות אחרות (בתוך תקציב עולם התורה).

לאורך כל הדרך התעקש יו''ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על קיום ההסכם הקואליציוני במלואו וחזר שוב ושוב על הצורך בהעמדת ערך הנקודה על 477 עבור תלמיד ישיבה.

ביום ראשון הקרוב יוכל לרשום גפני הישג אישי לעצמו ולעולם התורה כאשר יעלה לאישור בממשלה ביום ראשון הקרוב תוספת לישיבות של 48 מיליון שקלים שהיה חסר בתקנה בגלל תיקון תקצוב תלמידי חו"ל ומעלה ואילך תעמוד ערך הנקודה שוב כפי שהיתה בעבר ובכך, בעצם, תמחק גזירה נוספת של יאיר לפיד ושי פירון.

יודגש, כי ההישג מתעצם בכך שהתיקון יחול רטרואקטיבית מינואר 2016.

כצפוי, מלחמת הקרדיטים שוב פרצה לה בין הנציגים החרדים, כאשר בש"ס וב'אגודת ישראל' טוענים כי התקציב יאושר בזכות פעילותם של השר יעקב ליצמן וסגן שר האוצר איציק כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר