אבל בעולם התורה

ראש ישיבת "אור ברוך" הגאון רבי גבריאל טולידנו זצ"ל

אבל בעולם התורה הספרדי עם היוודע הבשורה המרה על פטירתו של ראש ישיבת 'אור ברוך' הגאון רבי גבריאל טולידנו זצ"ל - ביום פטירת רבו מרן הגראמ"מ שך זצ"ל • הלוויה ב-20:00 (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי גבריאל טולידנו זצ"ל (צילום: אברהם וזאנה)

אבל בעולם התורה: בירושלים הלך בצהריים (חמישי) לעולמו הגאון רבי גבריאל טולידנו זצ"ל, ראש ישיבת 'אור ברוך' בשכונת בית וגן.

לאחרונה חלה הרב מאוד ובשבועות האחרונים מצבו של הרב הדרדר. הבוקר, הרופאים קראו לבני המשפחה לעמוד לצד ראש משפחתם.

בשעות הצהריים, לקול בכיות בני המשפחה וזעקות השבר של תלמידיו, נפטר ראש הישיבה והוא בן 79 בפטירתו.

הגאון רבי גבריאל טולידנו זצוק"ל

הרב טולדינו, עלה לארץ ממרוקו, הקים את ישיבת 'אור ברוך', אחת הישיבות המרכזיות בציבור הספרדי, והיה נחשב לאחד מהרבנים המשמעותיים בארגון 'מרביצי' הספרדי, מאחר והיה נחשב למקורב למרן ראש הישיבה הגאון רבע אליעזר מנחם שך זצוק"ל.

תמידיו בישיבת 'אור ברוך' מציינים שלא במקרה ראש הישיבה נפטר ביום פטירת רבו מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל. "יש בכך כדי להעיד על הקרבה והקשר העמוק שהיו ביניהם", הם אומרים, "חבל על דאבדין".

לא הרבה יודעים, אך קודם הקמת 'מרביצי', שימש הגר"ג טולידנו כחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, אך לאחר זמן מה פרש מתפקידו. בין תלמידיו היה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שלמד כאברך צעיר בכולל שבראשותו.

הגאון רבי גבריאל טולידנו זצוק"ל

עם הקמת ש"ס, מועצת חכמי התורה הייתה מתכנסת במשרדי ישיבת 'חזון עובדיה' בשכונת קטמון, לפני כינוס 'המועצת' היה הגר"ג טולידנו לומד בחברותא עם ראש הישיבה הגאון רבי יצחק יוסף שלימים נבחר לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל.

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ‏"קיבלתי בצער רב את הבשורה הקשה על פטירת ראש ישיבת 'אור ברוך' הגאון רבי גבריאל טולדנו זצ"ל. הלך מאיתנו היהלום שבכתר עולם התורה שזקף את קומתנו".

מסע הלוויה יצא הערב בשעה 20:00 מהיכל הישיבה, רחוב תורה ועבודה, בשכונת בית וגן בירושלים בדרכה להר המנוחות שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר