השכנים מתחמשים

לא עוד ארגון: חיזבאללה מנסה להקים צבא של ממש

ארגון הטרור חיזבאללה אאוט - הכירו את צבא חיזבאללה החדש: סיירות מיוחדות, חיל תותחנים, שריון, חיל טילים ואפילו זרוע אוויר קטנה. בארצות הברית זועמים איך הגיעו נגמשי"ם אמריקאים לארגון חיזבאללה. צפו בתמונות

משה פריגן | כיכר השבת |
דגלי חיזבאללה ולבנון (צילום: שאטרסטוק)

ביום ראשון האחרון, ערך ארגון חיזבאללה מצעד צבאי לרגל "יום השאהיד" בעיירה הסורית אל קוסייר, ובו הציג את תפיסת ההפעלה החדשה של הארגון. לא עוד ארגון טרור בעל יכולות גרילה אלא צבא מאומן ומצוייד בעל יכולות ארטילריה ושריון לצד יחידות נ"מ ונ"ט.

לצבא הזה מתווספים מכפילי כוח משמעותיים ככוח רדואן – יחידת עילית, יחידות מתאבדים רגליים ורכובים וזרוע הטילים הגדולה ביותר בעולם שלא נמצאת ברשותה של מדינה.

משוריין מהסוג שחיזבאללה הציג מתפוצץ (מתוך פייסבוק)

הארגון גם הציג את הכלי החדש שברשותו - נגמ"ש אמריקאי מדגם MM113. לצד הטנקים המבצעיים הוצגו גם טנקים ומשוריינים למשימות התאבדות עליהם מורכבים מספר טונות של חומרי נפץ.

השייח נעים קסאם, סגן מזכ"ל חיזבאללה, אמר בנאומו כי אחרי שנות לחימה ארוכות בסוריה ועיסוק מבצעי ארוך שנים, חיזבאללה יוצא לדרך התנגדות חדשה בה יושם דגש על הצטיידות כבדה ככל צבא. הוא הביא לראייה את טורי השריון הארוכים שהציג חיזבאללה.

הוא אמר עוד כי חיזבאללה הנו צבא המשמר את הברית האסטרטגית בין סוריה ולבנון, ועל כן הארגון יפנה את התותחים כנגד אויביה של לבנון (ישראל) ואויביה של סוריה.

(מתוך פייסבוק)
(מתוך פייסבוק)

ובינתיים, בארצות הברית מביעים דאגה עמוקה מנפילתם של נגמשי"ם אמריקאים לידי חיזבאללה. ערוץ אל ג'זירה דיווח כי בארצות הברית מבקשים לפתוח בחקירה מקיפה על המסלול אותו עשו הנגמשי"ם האמריקאים עד שהגיעו לידי חיזבאללה.

גורמים בפנטגון הציגו מספר אפשרויות למקורם של הנגמשי"ם. צבא לבנון הוא החשוד העיקרי, מכיוון שקיבל בשנת 1985 מאות נגמשי"ם מסוג זה ששימשו את הצבא האמריקאי בויטנאם וכנראה הועברו במסגרת עסקאות שחיתות לחיזבאללה.

(מתוך פייסבוק)
(מתוך פייסבוק)
(מתוך פייסבוק)

אופציה נוספת היא שמדובר בשלל של דאעש - שלל מלחמה שהועבר לסוחרי נשק והגיע לחיזבאללה. מדובר באפשרות פחות סבירה, אך מציאותית מכיוון שדאעש תועד משתמש בטנקים האלו.

פרשנים ואנשי בטחון לצד בלוגרים אמינים טוענים לצד זאת כי יתכן ומדובר בשלל מארגון צד"ל, שכזכור סיים את פעילותו בלבנון עם נסיגתה של ישראל.

איום השריון של חיזבאללה אמנם לא מציב אתגר לשריון הישראלי המפותח, אך תפיסתו של חיזבאללה בעיני עצמו כצבא לצד ניסיונו הצבאי העשיר מציבים בפני ישראל אתגר לא פשוט שעם סיום הלחימה בסוריה - תצטרך להתמודד עמו.

(מתוך פייסבוק)
(מתוך פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר