ערבי ישראלי חפר בחנותו - ומצא היכל עתיקות

ערבי ישראלי תושב העיר העתיקה בירושלים מצא בחנותו אתר עתיקות. ברשות העתיקות דורשים לבצע במקום חפירות הצלה אך בעל החנות טוען כי העתיקות מוסלמיות ומסרב (חדשות, בארץ)

(צילום: מתוך ynet)

שיפץ את חנותו בעיר העתיקה בירושלים וגילה אתר עתיקות: עימאד אבו חדיג'ה, ערבי ישראלי תושב העיר העתיקה בירושלים, ביצע בתקופה האחרונה שיפוצים בחנותו בעיר ובמהלך החפירות גילה היכל עתיקות מהתקופה האיובית ובו ממצאים רבים. ההיכל שימש לצורכי מסחר, ובמקום אותרו גם כתובות שונות.

(מתוך יוטיוב)

סוכנות הידיעות הפלשתיניות מען מדווחת כי רשות העתיקות דורשת להפקיע את שטח החנות מידיו של אבו חדיג'ה בכדי לבצע במקום חפירות הצלה, אולם בעל החנות מתנגד לכך בתוקף וטוען כי הצעד של רשות העתיקות הוא עוד ניסיון כלשונו לפגוע בממצאים מוסלמים עתיקים ולייהד את ירושלים.

(צילום מסך)

"הם הציעו לי כסף רב כדי לפנות את המקום, אך לא הסכמתי לתת ליהודים מקום החשוב לאיסלאם" אמר האיש בראיון לסוכנות מען, בראיון טען גם כי הכתוביות שנמצאו במקום הן בערבית ולא בעברית כפי שטענו אנשי רשות העתיקות.

(צילום מסך)

מרשות העתיקות נמסר כי "רשות העתיקות אחראית על השמירה על המורשת של כולנו. שטח העיר העתיקה בירושלים הוא אתר עתיקות מוכרז, וכל פעילות שיפוץ או פיתוח באזור מצריכה היתר מרשות העתיקות לפי חוק. המקרה מוכר לרשות העתיקות ומטופל על ידה".

(צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר