סערת מינויי טראמפ

הימין מגן על "היועץ האנטישמי": הוזמן לאירוע עם שלדון אדלסון

הימין היהודי בארה"ב נחלץ להגן על סטיב באנון, היועץ שמינה טראמפ ונחשד כאנטישמי. "יעלה על הדעת ששלדון אדלסון יאפשר אי פעם לאנטישמי שונא ישראל לעבוד איתו?" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלדון אדלסון, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בחירתו של הנשיא האמריקאי החדש דונלד טראמפ בעיתונאי הימני-קיצוני סטיב באנון לכהן כאסטרטג ויועץ בכיר, ממשיכה לעורר סערה - בעיקר בקרב הקהילה היהודית, זאת על רקע הטענות כי דעותיו של באנון נגועות באנטישמיות ושנאת יהודים וזרים.

אולם מתברר, כי בעוד ארגוני היהודים המזוהים עם השמאל הליברלי ועם המפלגה הדמוקרטית יוצאים חוצץ כמגד המינוי, הרי שהימין היהודי מעניק לבאנון חיבוק חם לצד הגנה ציבורית.

בהסתדרות הציונית האמריקאית תקפו ביממה האחרונה בחריפות רבה את הליגה נגד השמצה בטענה כי דבריהם על אנטישמיות באנון הינם שקריים לחלוטין. בארגון היהודי הזמינו את באנון לדינר היוקרתי שייערך בשבוע הבא בהשתתפות ראשי הקהילה היהודית ועסקנים בכירים כדוגמת קונסול ישראל דני דנון, המיליארדר שלדון אדלסון, פרופסור אלן דרשוביץ, ויועציו היהודים של טראמפ דיוויד פרידמן וגייסון גרינבלט.

נשיא ההסתדרות הציונית מורטון קליין הזכיר כי טראמפ מקיף עצמו באנשים יהודים וכי הטענות על אנטישמיות בסביבתו מגוחכות.

בהסתדרות אומרים כי "כואב לראות את נשיא ארגון הליגה נגד השמצה (ADL) יונתן גרינבלט עושה רצח אופי נגד הנשיא הנבחר והמינויים שלו. מר באנון הוא פטריוט אמריקני שמגן בכל עת על מדינת ישראל ויש לו אמפתיה עמוקה לעם היהודי".

"במאמרים באתר ברייטברט שבבעלותו הוא נלחם באומץ רב נגד הסכם הגרעין עם איראן ונגד דברי ההסתה והשקרים ברשות הפלסטינית. באנון נלחם פומבית נגד תנועות הקוראות לחרם על ישראל ומתגייס ועומד תמיד לצידה".

"אנו מברכים על מינויו של באנון כאסטרטג ראשי לממשל טראמפ ומבקשים מהליגה נגד השמצה להתנצל על רצח האופי שנעשה לו" הם הוסיפו. "האם יעלה על הדעת שהיועצים היהודים והפרו ישראלים של טראמפ כדוגמת ניוט גינגריץ', רודי ג'וליאני, מייק פנס, מייק האקבי, שלדון אדלסון, ויהודים אורתודוקסים ג'ארד קושנר, דוד פרידמן, וג'ייסון גרינבלט יאפשרו אי פעם לאנטישמי שונא ישראל לעבוד איתם? האם איוונקה הבת היהודיה האורתודוקסית, שילדיה צועדים כל בוקר לבית ספר יהודי אורתודוקסי, תאפשר זאת?".

"ובכלל," הם מוסיפים, "היכן היתה הליגה נגד השמצה כאשר תורמים רבים ויועצים של הילרי קלינטון היו אנטי ישראלים במוצהר?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר