מתגבר על יצרו

גם יריביו של טראמפ ברשימת המינויים הרמים האפשריים

הנשיא הנבחר, טראמפ, ייפגש ביום א' עם יריבו המר ביותר במפלגה הרפובליקנית, מיט רומני, ועל פי דיווחי בכירים במפלגה יציע לו את תפקיד מזכיר המדינה במקומו של קרי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חברים חדשים? רומני וטראמפ (צילום: שאטרסטוק)

הדיונים סביב הקמת הצוות החדש של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ממשיכים להיות מעניינים. טראמפ ממשיך להוכיח כי הוא מסוגל ורוצה להתעלות מעל התנהגות העבר שלו כשהוא שוקל למנות לתפקידים גם את אויביו המרים ביותר מבית.

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית מתוך המפלגה הרפובליקנית טראמפ ייפגש ביום ראשון עם מיט רומני, אחד האויבים המרים שלו שגם היה בעבר מועמד לנשיאות ארה"ב וכשל.

הסיבה הרשמית לפגישה היא "פגישת שלום" לאחר ההתקפות החריפות ביניהם, אך מקורב לטראמפ אמר ל-NBC כי רומני הוא אחד המועמדים של טראמפ לתפקיד מזכיר המדינה. "רומני אמור לפגוש את טראמפ בראשון ולדון על התפקיד", אמר. לפי סוכנות הידיעות רויטרס טראמפ "עשוי לשקול" להעניק לרומני את התפקיד החשוב.

טראמפ הביע תמיכה ברומני במערכת הבחירות שבה הפסיד לברק אובמה (2012), אך לא זכה לתמיכה זהה כשרץ בבחירות האחרונות. במהלך הפריימריז הרפובליקנים הזהיר רומני מנסיקתו של טראמפ וכינה אותו "מזויף". הוא קרא לבכירים הרפובליקנים להתרחק ממנו לטובת המפלגה והמדינה. "ההבטחות שלו חסרות ערך כמו תואר מאוניברסיטת טראמפ", הקניט אותו רומני.

טראמפ, כמובן, לא נשאר חייב. הוא ענה לרומני ואמר כי הוא סירב להתמודד שוב בבחירות מכיוון שהוא חושש ממנו. "אני לא יודע מה קרה לו. הוא התחנן שאתמוך בו. אם הייתי אומר לו 'מיט, רד על הברכיים', הוא היה עושה את זה", אמר טראמפ וכינה את רומני "לוזר". הנשיא הנבחר אמר כי במהלך ההפסד לאובמה רומני "השתנק כמו כלב".

אחרי ניצחונו של טראמפ נרשם שיפור ביחסים. "מיט רומני התקשר לברך אותי על הניצחון. נחמד מאוד!", כתב טראמפ בטוויטר. הפגישה הצפויה בין השניים היא המשך לשיחות שיוזם הנשיא הנבחר עם בכירים רפובליקנים שלא העניקו לו את תמיכתם, במאמץ לאחד את המפלגה לאחר הפילוג בתקופת הפריימריז ונראה כי טראמפ הנבחר התרכך משמעותית והוא קוצני הרבה פחות.

בין רומני וישראל יחסים טובים מאד והמועמד לשעבר אף השתמש בסרטונים של בנימין נתניהו ששיבח אותו במהלך הקמפיין דבר שאף סייע להמשך העכרת היחסים בין נתניהו לממשל אובמה.

בבורסת השמות שמתרוצצת בתקשורת האמריקאית עלו שמות נוספים לתפקיד מזכיר המדינה: ג'ון בולטון, מיקירי השמרנים הרפובליקנים, ורודי ג'וליאני, ראש העיר ניו יורק לשעבר ומקורב מאוד לטראמפ.

שם נוסף שעלה הוא דיוויד פטראוס, לשעבר ראש ה-CIA. פטראוס התפטר מתפקידו אחרי שערורייה אישית של העברת מידע לידי אנשים לא מסווגים.

טראמפ, שייכנס בפועל לתפקיד הנשיא ב-20 בינואר, מינה מאז ניצחונו את ריינס פרייבוס לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן ואת סטיב באנון לתפקיד יועץ ואסטרטג בכיר. המינוי של באנון גרר גינויים בגלל שאתר החדשות "ברייטברט", שבאנון עמד בראשו לפני שהצטרף לקמפיין של טראמפ, הפך לשופר של תנועת הימין הקיצוני "אלט-רייט". בנוסף יוחסו לבאנון אמירות בעלות סממנים אנטישמיים. גרושתו טענה כי באנון לא רוצה שבנותיהם ילמדו עם תלמידים יהודים, אך הדברים לא הוכחו ובאנון קיבל תמיכה מבכירים יהודים רבים שטענו כי אין שום הוכחה שהוא אכן אנטישמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר