הסערה נמשכת

בעקבות דבריו של הגר"ש עמאר: היום - הפגנות בירושלים

דברי הגאון רבי שלמה עמאר, נגד אנשי 'המצעד', ממשיכים לעורר סערה. בסמוך ללשכתו יערכו היום הפגנות בעד ונגד הרב. המשטרה חוקרת הצבת וריסוס דגל בכניסה ללשכת הרב בירושלים (חדשות)

הגר"ש עמאר (צילום: כיכר השבת)

דבריו של הגאון רבי שלמה עמאר, הראשל"צ ורבה של ירושלים, נגד אנשי 'המצעד', אותם כינה "כת" ו"תועבה", ואמר כי "התורה מחייבת על זה מיתה", ממשיכים לעורר סערה.

היום (ראשון) יפגינו חברי סיעת "ירושלמים" וארגונים נוספים נגד הרב עמאר בקריאה להתפטרותו. "דבריו הקשים הופכים אותו ללא ראוי לשמש רבה הראשי של העיר", אומרים אנשי "ירושלמים". לדבריהם: "דברי הסתה חמורים אלו עלולים להוביל לפשעי שנאה נוספים".

מנגד, מתכנן חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג להפגין מול אותה קבוצה ולהביע תמיכה ברב עמאר.

‫בסביבת הגר"ש עמאר מציינים שהערב נכדו של הרב מתחתן וכי "תוגברה האבטחה סביב האולם בעקבות חשש שאותם גורמים ינסו לעורר פרובוקציה במהלך השמחה, במיוחד שהאירוע יהפוך למפגן תמיכה של הרבנים ברב בעקבות ההסתה נגדו".‬

בנוסף, הלילה, בכניסה ללשכתו של הגר"ש עמאר, בבניין הרבנות ברחוב החבצלת, נתלה דגל של אנשי המצעד וכן צוייר דגל בכניסה למבנה.

המשטרה הוזעקה ופתחה בחקירה במסגרתה צוות זיהוי פלילי הגיע למקום וזומנו גורמי עירייה כדי לתקן את שנעשה.

מתברר כי מי שאחראים למעשה הם צעירי מרצ ירושלים ופעילי תא מרצ באוניברסיטה העברית.

כזכור, בשיחה עם "ישראל היום" התבטא הגר"ש עמאר נגד אנשי המצעד ואמר: "כשזה התחיל, בתל אביב, באה אלינו לבית הדין אישה שלא הפסיקה לבכות. היא סיפרה שהיא ניצלה מהשואה ויש לה בן יחיד ועכשיו הוא הלך עם הכת הזו, נתפס למועדון הזה, ועכשיו היא בוכה".

לדבריו: "אני אומר כת. זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת".

בעקבות דבריו של הגר"ש עמאר הוגשה נגדו תלונה במשטרה. ובמקביל קיבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר ניר ברקת פניות מאנשי שמאל וחברי מועצה בבקשה שיפטר את הרב מתפקידו הרשמי בירושלים.

במהלך שיעורו השבועי, ביום חמישי, הגיב הרב למתקפה נגדו ואמר: "אמרו לי שהיום כועסים עלי למה אמרתי שזה 'תועבה', צריכים להביא לנו איזה מחק בכדי שחלילה נמחק מה שכתוב בתורה, הם מטילים אימה בכדי שהרבנים לא יגידו. מחר יגידו שלרבנים אסור להגיד שלא לחלל שבת, כי הציבור רוצה ויש יותר מחללי שבת".

הרב התייחס לבקשות לפטרו מתפקידו כרבה של ירושלים: "הלכו הגישו תלונות, חושבים שאני מפחד אם יפטרו אותי... ברוך השם, אני כבר עברתי את כל הרבנויות. נער הייתי גם זקנתי. זה דברים בטלים".

"הם אומרים שאני מסית. אני מסית?, תהה הרב, "אני צעקתי בכל המקומות שלא ירימו יד ולא תהיה שום הסתה להרים יד, חלילה, אפילו לדבר דברים לא יפים. וכשקרה שאחד רשע הרג ילדה - יצאתי נגדו בכל תוקף, כתבתי דברים הכי חמורים שאפשר לכתוב. הוא רוצח ארור ובזוי.

"אנחנו יכולים להעניש על דברי תורה? אין לנו, לא על שבת ולא על ניאוף ולא על עבודה זרה ואפילו לא על הרציחה. אין לנו. אבל לומר לאדם שאסור לחלל שבת? זה נקרא מסית? כתוב בתורה שזה תועבה, גם זה לא לומר?".

על המתקפות נגדו המשיך הרב ואמר: "הם מנהלים שיח ציבורי חשוב באיומים? הם מתלהמים. הייתי אומר להם שהם מסיתים נגדי בכדי שיבואו לפגוע בי. חס ושלום, אני לא אומר את זה. אנחנו נגד כל אלימות, התנגדות הכי חריפה שבעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר