מתכונן לבית הלבן

על חבל דק: המינויים החדשים של טראמפ

הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ שייכנס לבית הלבן בעוד כחודשיים החל כבר בסדרת מינויים עתידיים שמעוררים ביקורת ומחלוקת בקרב יהודי ארה"ב כיצד לראות את המינויים (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נדמה שהנשיא הנבחר דונלד טראמפ מקפיד לשלב בין גישה ומינויים הנחשבים לממלכתיים וממסדיים לבין מינויים הנחשבים כקיצונים יותר המיישמים את הבטחותיו מקמפיין הבחירות ״לייבש את הביצה״.

מי שלא רצה את הסנאטור ג'ף סשנס מאלבמה כשופט פדרלי, צפוי לקבל אותו כשר המשפטים והתובע הכללי: סשנס, שהיה מהראשונים לתמוך בטראמפ ימונה לכהן כשר המשפטים האמריקאי ויכריע בסוגיות רגישות הקשורות לזכויות שחורים ונשים.

לפני 30 שנה נפסל לכהן כשופט בשל התבטאויות גזעניות נגד שחורים. הוא אף טען כי אנשי הארגון הגזעני קו־קלוקס־קלאן "היו בסדר, עד שגיליתי שהם מעשנים מריחואנה".

גם לתפקיד הרגיש של היועץ לביטחון לאומי מינה טראמפ אדם קיצוני נוסף את הגנרל מייקל פלין, מי שכיהן כראש סוכנות המודיעין של הפנטגון (DIA). פלין השווה את האסלאם לסרטן, טען כי היא לא דת אלא "אידיאולוגיה פוליטית" וכתב: "אנחנו במלחמה נגד תנועה משיחית של אנשים רעים".

את איש מסיבת התה, חבר הקונגרס מייק פומפיאו מקנזס, מינה טראמפ לעמוד בראש הסי־איי־אי. פומפיאו תיאר את עסקת הגרעין עם איראן כ"הרת אסון" והבטיח להביא לביטולה.

בחוגי השמאל והיהודים הליברלים רואים בדאגה רבה את המינויים הללו המבשרים על יישום הבטחותיו של טראמפ מקמפיין הבחירות. לטענתם, מדובר באנשים גזענים ואנטישמים המצטרפים למינוי של סטיב באנון, מנהל הקמפיין של טראמפ שמונה בשבוע שעבר להיות היועץ הבכיר והאסטרטג הראשי בבית הלבן. זאת למרות שאין שום הוכחה ממשית כי אכן הוא והמינויים האחרים אכן אנטישמיים.

מנגד בחוגי הימין היהודי כמו גם ארגונים המזוהים עם היהדות האורתודוקסית רואים במינויים הללו עמידה של הנשיא הנבחר לצד מדינת ישראל שכן כל האישים הללו התבטאו בעבר בחריפות רבה כמגד הטרור האסלאמי ונגד הסכם הגרעין עם איראן.

הערב אף צפויים בארגון ציוני אמריקה להעניק חיבוק חם לבאנון שהוזמן להשתתף בערב הגאלה של הארגון היהודי לצידם של בכירי הקהילה ביניהם המיליארדר שלדון אדלסון, השגריר באו"ם דני דנון, רבנים ועסקנים בכירים.

במקביל נפגש בימים האחרונים טראמפ מספר פעמים עם מיט רומני שהתמודד מולו במהלך הבחירות הפנימיות במפלגה הרפובליקנית ואף הוחלפו בין השניים ביטויים חריפים אולם כעת נדמה כי טראמפ ורומני מיישרים קוו והלה צפוי להתמנות לתפקיד בכיר בממשל החדש ואולי אף למזכיר המדינה.

רומני נחשב לאיש הממסד ומינויו צפוי לבשר על פיוס בין טראמפ לצמרת המפלגה הרפובליקנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר