בירושלים מתכוננים לטראמפ

ועדת התכנון תדון בבניית 1,440 יחידות דיור ברמת שלמה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים צפויה להעלות לסדר היום בישיבתה הקרובה תכנית בניה בשכונת רמת שלמה, הכוללת בנייה של 1,440 יחידות דיור חדשות (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

ההשפעה של בחירתו טראמפ כבר החלה גם אצלנו: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים צפויה להעלות לסדר היום בישיבתה הקרובה תכנית חדשה בשכונת רמת שלמה בעיר, הכוללת בנייה של 1,440 יחידות דיור חדשות, שייפרסו על שטח של כ-70 דונמים. הבוקר (ראשון) דיווחו גורמים בעירייה לחדשות 2 כי מדובר באחת התכניות הגדולות שאושרו בוועדה בשנים האחרונות, שמגיעה על רקע תוצאות הבחירות בארה"ב.

בשבוע שעבר פורסם "בכיכר השבת" כי יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן הצהיר שבכוונתו להפשיר את תכניות הבנייה, אך התכנית החדשה הינה הרחבה של האזור הדרום מערבי של שכונת רמת שלמה, ובכיר בעיריית ירושלים מסביר כי מדובר ב"שטח חדש שלא נידון עד היום בדיונים, בגלל ההתנגדות של ממשל אובמה".

על פי טענות עמותת השמאל "עיר עמים", מדובר בשתי תכניות סמוכות ברמת שלמה: תכנית אחת שאושרה לפני 4 שנים, ותכנית נוספת שהיקפה 500 יחידות דיור. ב"עיר עמים" מסבירים כי התכנית נידונה לפני שנתיים ואף הוחלט להפקיד אותה, ואולם לאחר שנחשף כי האדמות עליהן מתוכננות לקום יחידות הדיור הן אדמות פרטיות, הוחלט לעצור את קידום התכנית.

בשבוע שעבר פורסם כי בעיריית ירושלים מבקשים לנצל את חילופי הממשל בארה"ב ולהפשיר שורה של תכניות בנייה בשכונות שמעבר לקו הירוק, ביניהן שכונות רמת שלמה וגילה - שבנייה בהן נחשבה לסדין אדום מבחינת הקהילייה הבינלאומית בכלל וממשל אובמה בפרט.

יו"ר ועדת התכנון והבנייה, סגן ראש העיר ירושלים מאיר תורג'מן אמר בשבוע שעבר לחדשות 2, כי "היו לחצים לא לממש את התכניות, של מה שנקרא כביכול 'מעבר לקו הירוק'. לא נתנו, לא אפשרו, לממש את הבנייה שם".

"הלחצים הופנו מלשכת ראש הממשלה, מהממשל האמריקני", הוא חשף. "ראש הממשלה היה פונה אלינו כל הזמן להוריד את התכניות האלה, לדחות את התכניות הללו וכך זה עבד לאורך כל הזמן".

לדברי סגן ראש העיר, "מדובר ב-2,600 יחידות דיור בגבעת המטוס, 3,000 יחידות בגילה, 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה ועוד מלא תכניות שאני מתכוון לנצל את חילופי השלטון בארה"ב ולהביא אותן לאישורים. עד היום הופנו אלינו כל הזמן לחצים מכיוון לשכת ראש הממשלה אחרי שבארה"ב כעסו - להוריד, להסיר, לעכב. זה נגמר. מעכשיו אנחנו מתכוונים להוציא את כל התכניות שמוקפאות כבר הרבה מאוד שנים".

בתגובה לפרסום ב"כיכר השבת" מסרו היזמים כי "מדובר בתכנית שאושרה כבר על ידי עיריית ירושלים ב-2006 וב-2008, ואושרה בוועדה המחוזית ב-2014, השיבוץ לדיון הוא להשלמת פרט טכני הקשור בדרכי הגישה למתחם, ואין מדובר באישור יחידות או תוספת יחידות דיור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר